CITAT (Christa @ 23-03-2012, 09:24)

Wow, inte visste jag att Tradera var så aktivt så att folk bjuder över varandra på pelargonsticklingar! Fast du kanske har sällsynta sorter som samlare gärna vill ha?
Nu blir jag ju lite nyfiken på att prova Tradera för lite allt möjligt som jag inte vill spara på. Risken är väl bara att om jag blir aktiv där så upptäcker jag väl allt som går att köpa också... appropå bra att ha grejer alltså...
För några år sedan sålde jag jättemånga pelargonsticklingar på Tradera och det brukade bli bud på alla. Det är ju en auktionssajt så därför kan man ha tur att många vill ha samma. En gång fick jag över femhundra, jo du läste rätt över 500:- för en stickling, och den var inte extremt ovanlig. Då skämdes jag nästan när jag skickade iväg den. Jag brukade ha 25:- som lägsta pris och då kunde dom gå upp nån eller några tior ibland, men även 25:- var ju bra. Jag tjänade ett par tusenlappar varje sommar när jag höll på.
Jag har inte så mycket palargoner längre och orkar inte med skickandet, men när man är inne i det blir det lätt en vana

. Jag sålde även ut en massa onödiga saker från köksskåpen och prydnader och sånt.
Det är klart att du ska testa!!!