Jag är oerhört tacksam för flaxxs råd , läs vem jag var irriterad på , inte var det flaxxs iaf.
Det går inte att fejka vinter på något sätt. Glasrutorna är öppningsbara men det går ju inte att öppna när det är 25 - 30 minus ute.
Fönstrena hänger ihop , man öppnar ett som skjuter på nästa och som i sin tur skjuter på nästa . Det går bara att öppna dem i viss ordning .
Hur skulle jag göra när vinrankan blir stor och hänger i taket över hela balkongens längd ? Öppna alla fönster , det går inte på annat sätt , för att den ska få det svalare ?
Och resten av växterna ? Slå in dem i metertjock bubbelplast ?
Att avgränsa med bubbelplast funkar inte , då fryser alla mina växter ihjäl inklusive alla i köket också . Om det ska fungera så måste jag bygga om hela balkongen om det ens det skulle gå .
Så tyvärr , jag kan inte sänka temperaturen på balkongen , jag har ingen uppvärmning där som går att skruva ner och som i så fall skulle göra att mina andra växater dör .
Den håller den värme den håller på vintern så enda sättet att få det svalare är i så fall att öppna fönster men det kan inte funka som sagt var.
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|