Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mina Dahliaknölar som jag förvarat i källaren är skrynkliga, Har haft dem i plastkartonger och påse vad kan jag göra?
          Söttok06
          Inlägg 27-03-2012, 11:48
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 405
          Medlem nr: 10 494

Tittade ner i källaren i går på mina Dahliaknölar. De är alldeles skryngliga. Är det kört för dem nu att plantera. Har inte vattnat på dem alls under vintern utan de har legat i varsin plastlåda med hål resp. påse.

Kan de överleva eller är det bara att kasta och köpa nya?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Anna-Karin Lundb...
          Inlägg 27-03-2012, 20:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 756
          Medlem nr: 14 406

Jag har nyss planterat alla mina i krukor som nu står i källaren. När de tittar upp ur jorden ställer jag dem ljust, ute om det är varmt nog. Jag har dem sen i krukor på altanen, men byter till större.

De blir skrynkliga under vintern men är fasta när man klämmer på dem. Nån enstaka bit hade ruttnat, den var mjuk och sprack när jag klämde på dem, innuti var bara smet.
          Ser de väldigt torra ut lägger jag dem i blöt nån timme innan plantering.

Jag läste idag på en förpackning i affären att man skulle plantera dem med en tillväxtpunkt just ovanför jorden. Jag tittade på de andra språken på förpackningen för att se om det var felöversatt, men alla språk jag kunde klura ut sade samma. Så har jag aldrig gjort, hur djupt planterar ni andra?

--------------------
          Anna-Karin Lundberg
          Min trädgård är mitt rike!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 08:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon