Att skriva ett bra testament är alltid bra. Vi skrev ett nytt för drygt ett år sedan ( innan jag opererades igen) men vi hade tänkt på att ändra en del i det gamla eftersom mycket har förändrat sig unter tiden. Men att tänka och att göra är 2 olika saker.....
Vi har ju också s.k. Särkullebarn och då är det viktigt. Visserligen har vi pratat med våra barn men man vet aldrig.
Oftast är det inte barn som krånglar utan dom ingifta.
Ang. begravning av mig säger mina barn att min sambo skall avgöra det för han vet bäst vad jag ville. Nån dyr ekkista behöver jag inte, kan vara en pappkarton med en snygg svepduk över och fina blommor på den.
En präst vill jag ha. Mina svärfäräldrar var aldrig troende, men när svärfarn gick bort så skulle en präst vara med. Och även hon vill ha en präst med den dagen hon går bort.
När hon var so sjuk för ca 10 ÅR sedan, så bleb vi direkt inkallade till läkaren. Han förklarade för oss att det är bara frågan om Timmar. Och så kom ju frågan om livsupphållande åtgärder. Nej sa dom 2 barnen för dom visste vad deras mamma ville. Efter en vecka lät som vakna upp henne, nu är hon 96 1/2
Elisabeth
|