Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Husfunderingar
          Gossen Ruda
          Inlägg 30-03-2012, 09:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det gäller inte mig själv eller mitt hus. biggrin.gif På mina promenader ner till Hamnbanan passerar jag ett annat småhusområde och där finns ett hus som jag undrar över. Det står uppenbarligen tomt och det ser ut som om det gått hett till. Några småfönster är sönderslagna och ett större är krossat på insidan. Ett annat står halvöppet. Tom en eternitplatta på yttersidan är krossad. Det bodde en barnfamilj där tidigare, trädgården var full av olika leksaker, där är helt tomt nu. Varför låter man ett hus stå tomt och halvförfallet? Skilsmässa? Hastigt påkommen bortavaro? Många frågor.

Huset intill är också lite mysko. Där fanns förut ett äldre par med en fullt blommande trädgård. För några år sen bytte huset tydligen ägare, man grävde om grunden, rev ut inne och började sätta upp ny ytterpanel. Trädgården är raserad nästan helt. Nu har allt avstannat och jag är inte säker på om någon bor där.

Mitt grannhus där det bodde en problemperson har rättat till sig. Där har varit lugnt tills i veckan när man började gräva ut runt grunden för att dränera om. Två personer sliter som djur. Tror de är polacker eller från Balticum med tanke på språket de pratar med varandra. Jag skulle inte orka hålla på bråkdelen av vad de sliter men undan går det.

Har man inte egna problem kan man ju börja undra över andras. laugh.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Huggorm
          Inlägg 30-03-2012, 09:57
          Länk hit: #2

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Sälj ditt ena hus och köp ett av de här. Renovering är ju perfekt sysselsättning nu när du blir pensionär smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-11-2025, 03:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon