CITAT (akbk @ 27-03-2012, 13:54)

lugn bara lugn
du är inte sist

det är jag
Jag har inte ens försökt gissa, jag gav upp för en sisådär... 2 månader sedan.

jag insåg ganska snabbt att alla försök från min sida skulle resultera i KATASTROF
snart kommer även mina busfrön till er. Dottern har varit med och valt och jag är så glad för det lilla jag får från den fronten i ämnet
det blir inte så svårt men fint och vackert och trevligt och mysigt och sött och....
snart
akbk
Vet du akbk, man behöver inte vara säker för att gissa. Många av gissningarna är just formulerade "Jag undrar om det skulle kunna vara...", "Jag har ingen aning, men jag skickar en vild gissning på..." och det gör hela leken lättsam och skojig att man får lov att gissa fel. På mina fröer har jag hittills fått in VÄLDIGT VARIERANDE svar, och det är ju bara trevligt att folk gissar.
Första året kände jag det så som du beskriver det. Tyckte att alla andra var så himla duktiga och att jag själv inte kunde något. Jag hade nog inte många rätt det året... vi räknade inte på den tiden. Men det som var jättespännande var ju att så och se vad som kom upp i dessa anonyma sådder. Och upptäcka växter som man inte hade en aning om att de fanns. Och sedan de mer eller mindre galna diskussionerna runt omkring som man kan kasta sig huvudstupa in i vare sig man är duktig på att identifiera fröer eller inte. Detta är busigt på många olika sätt. Busfrön som sås, busiga diskussioner busfrön emellan och buskul.
Vad roligt att dina fröer är på gång. Och så roligt att din dotter har fått vara med och välja!