Sidor: 1, 2
hattstugan

Nu är mina Busfrön på Gång!! Sådatum: 20 mars

Har postat Rosmarins kuvert idag och er andras postas i morgon!

Såråd: Så på fuktad jord utan att täcka! Denna räknas som ettårig men kan övervintra flera år i rad! Blir ca 40 cm hög!

Bonusfrö sås direkt på växtplats när det är tillräckligt varmt! Är en Humledragare!

Lycka till!!
Anki V
bravo.gif

Åh, vad kul.

/Anki
Gåsis
Hurra yahoo.gif

/Åsa
Peztis
Jippi!

Mars är underbart med alla desa kuvert som dimper ned och som INTE innehåller räkningar!
Lady Hamilton
Yess! yahoo.gif
Maggan H
Jippie! yahoo.gif

Och en Humledragare, vad spännande bonusfrö, perfekt dessutom att så direkt på plats! tummenupp.gif

Idag har det varit riktigt äkta ambuavär dessutom så snart kan jag nog så ute också! crazy.gif
Anki V
CITAT (Maggan H @ 13-03-2012, 19:02) *
Jippie! yahoo.gif

Och en Humledragare, vad spännande bonusfrö, perfekt dessutom att så direkt på plats! tummenupp.gif

Idag har det varit riktigt äkta ambuavär dessutom så snart kan jag nog så ute också! crazy.gif

Det där vägrar jag att läsa....så det så. rtfm.gif
Peztis
Och så tar vi då en översättning till svenska...
Vad i hela friden är "ambuavär"?!?!?

Asså, ja eee ju en 08, asså, ja fattante va ni seeejer om ninte snackar rikti sveeenska, asså!
Lady Hamilton
Siger du, at vi er nødt til at snakke landsdækkende svensk? for dig at forstå?

giggle.gif
Maggan H
Ambuavär= armbågeväder=veva ner rutorna på bilen och se cool o tuff ut... coolgleam.gif

Har du danskt tangentbord också, Ladyn?? Nock for jeg kan snakke dansk men jeg kan ikke skrive med dansk bokstaver... flirting.gif
Peztis
Jaaaaa, rikssveeeenska, tack! biggrin.gif

Äh, det är ju jobbigt att skriva som man låter! biggrin.gif

Men jag kan ju meddela att inte ens Google hittade mer än en matchining på ambuavär och det var på något motorforum eller vad det nu var. Så jag fattar fortfarande inte vad som menas! biggrin.gif

Ah, Maggan hann svara medan jag googlade och skrev. Tack så mycket!

Danska klarar jag av att läsa, värre att förstå det när det talas! Sorry! blush.gif
Rosmarin
Oh så roligt att ännu fler är på gång! bravo.gif

CITAT (hattstugan @ 13-03-2012, 15:36) *
....
Har postat Rosmarins kuvert idag och er andras postas i morgon!
...

smiley_small_hug.gif Vad du är snäll!
Rosmarin
Ambuavär rotfl.gif

CITAT (Maggan H @ 13-03-2012, 22:01) *
Ambuavär= armbågeväder=veva ner rutorna på bilen och se cool o tuff ut... coolgleam.gif ...
giggle.gif

CITAT (Maggan H @ 13-03-2012, 22:01) *
...
Har du danskt tangentbord också, Ladyn?? Nock for jeg kan snakke dansk men jeg kan ikke skrive med dansk bokstaver... flirting.gif

giggle.gif En annan har ju då inte å, ä och ö på tangentbordet. För å blir det att markera + kopiera + klistra in i någon text innehållande å. För ä och ö får jag skriva "shift +¨" och därefter ett a eller ett O. Komplicerat? Nja, man vänjer sig. giggle.gif

Men ibland om jag ar trott eller har brattom sa blir det utan ringar eller prickar over bokstaverna! cool.gif
Peztis
Det är helt ok, Rosmarin!
Gåsis
Här landade välförpackade och hela fröer idag. Minsann tror jag det går att överlista postmosmaskinen tummenupp.gif

/Åsa
hattstugan

Snabba bud från Gåsis som gissat rätt på Buset!

Grattis!!
Margith
Här har det också landat välförpackade, hela, fina fröer,
men vad hjälper det? Jag vet iaf inte vad det är unsure.gif
Lady Hamilton
Även här har det landat helt FEL FRIA fröer Men jag kan ändå inte gissa vad det är för något confused.gif
Anki V
Snyggt packade frön som klarat valsarna i frankeringsmaskinen tummenupp.gif

Tusen tack thanks.gif
Maggan H
Grattis Gåsis, du är ju en hejare på det här! Kom just på att vi inte har tagit in posten än!
Gåsis
Hemligheten stavas gäralaus tummenupp.gif
Margith
CITAT (Gåsis @ 15-03-2012, 19:38) *
Hemligheten stavas gäralaus tummenupp.gif

Jaha, och vad kan det tänkas betyda?
Måste jag fuska och ringa mamma som faktiskt kan jamtska??

Nej va 17, det måste ju betyda görolös!!

Har jag kanske fått med mig nån jamtska från min mor, fast jag inte tror det??
Gåsis
Jadu Margith vad ska jag svara på det trostar.gif Huipp rotfl.gif Rätt förstås!

/Åsa
hattstugan

Grattis till Anki V som fått rätt på mitt Bus!!
DykUnderYtan
Drar iväg en gissning, men har nog egentligen ingen aning. tongue.gif
Anki V
CITAT (hattstugan @ 15-03-2012, 19:55) *
Grattis till Anki V som fått rätt på mitt Bus!!

yahoo.gif

Bara en efter Gåsis!

/Anki
hattstugan

Grattis till DykUnderYtan som också gissat rätt på buset!!

Ännu ingen som klurat ut Bonuset?
Rosmarin
Tack för fröerna som kom fram i gott skick idag! smile.gif
hattstugan

Grattis till Rosmarin som klurat ut Buset!!
Lady Hamilton
Grattis grattis blomma.gif
Peztis
Grattis Rosmarin!
Anki V
Grattis ni alla tre...... blomma.gif

Det är lite mycket just nu så jag hinner inte alltid läsa alla inlägg sweatingbullets.gifblink.gif

/Anki
hattstugan

Stort GRATTIS till Rosmarin som kommit på vad mitt Bonusfrö är!!
Rosmarin
Tack! Fina växter som det ska bli trevligt att så.
Maggan H
Känner igen dem, ska nog skicka en gissning med.... naughty.gif

Sådde gjorde jag i helgen, hinner inte idag.
Peztis
Grattis till Rosmarin som får en * i kanten för bonusen!
Lady Hamilton
hattstugan har grott yahoo.gif
whist.gif .... visst ger det pöäng? när man är först angel_not.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 20-03-2012, 16:52) *

GROTT??? -fear-.gif Vi skulle ju så idag!! rtfm.gif

Visserligen har jag också tjuvstartat men du måste ändå vara värst!
laugh.gif
Peztis
CITAT (Lady Hamilton @ 20-03-2012, 16:52) *

Vaddå först!?!?! Mina har OCKSÅ grott! Hur höga är dina? Och hur många har grott? Jag kan räkna till fem gröna och den högsta är ca 5mm.
Slå det om du kan!

CITAT (Maggan H @ 20-03-2012, 18:47) *
GROTT??? -fear-.gif Vi skulle ju så idag!! rtfm.gif

Visserligen har jag också tjuvstartat men du måste ändå vara värst!
laugh.gif

Ja, det var ju det jag gjorde och de har redan grott. Snacka om racerfrön! biggrin.gif

Nä, skämt å sido. Jag fuskade visst... De ville så gärna ned i jorden med de andra fröerna så de fick skutta ned den 16 mars.
Jag menar, jag var några dagar sen med dina och Lady Hamiltons så då jämnar det ut sig.... nästan, i alla fall.

Solly!
Rosmarin
Mina har inte grott. Men så sådde jag ju inte dem förrän igår heller... whistling.gif
CITAT (Peztis @ 20-03-2012, 18:54) *
Vaddå först!?!?! Mina har OCKSÅ grott! Hur höga är dina? Och hur många har grott? Jag kan räkna till fem gröna och den högsta är ca 5mm.
Slå det om du kan!

Ja, det var ju det jag gjorde och de har redan grott. Snacka om racerfrön! biggrin.gif

Nä, skämt å sido. Jag fuskade visst... De ville så gärna ned i jorden med de andra fröerna så de fick skutta ned den 16 mars.
Jag menar, jag var några dagar sen med dina och Lady Hamiltons så då jämnar det ut sig.... nästan, i alla fall.

Solly!

Hallå där! Ladyns fröer skulle väl sås idag? Så fram tills ikväll vid midnatt så kan man väl inte tala om försening? Hör du du du!!!! flirting.gif

Du borde också ha en* i kanten eftersom du kom på vad mitt bonusfrö är. Kanske något att införa... poäng för busfrön och stjärnor för bonusfrön? wink.gif
Peztis
CITAT (Rosmarin @ 21-03-2012, 09:24) *
Mina har inte grott. Men så sådde jag ju inte dem förrän igår heller... whistling.gif

Hallå där! Ladyns fröer skulle väl sås idag? Så fram tills ikväll vid midnatt så kan man väl inte tala om försening? Hör du du du!!!! flirting.gif

Du borde också ha en* i kanten eftersom du kom på vad mitt bonusfrö är. Kanske något att införa... poäng för busfrön och stjärnor för bonusfrön? wink.gif

Ojsidejsi! Kom lite på efterkälken under maginfluensatiden, tror jag... Kan åtminstone skylla på det. biggrin.gif
Åsså var det ju en så oerhört bra idé så jag har uppdaterat Busfrö-statistiken med * på oss som klurat ut Bonusfröer.
Lady Hamilton
Äsch shy.gif försöka duger väl?......... blush.gif Tänkte bara försöka å "snika åt mig" en poäng laugh.gif eftersom jag är VÄRDELÖS på att gissa på "poststämplar" och små microfrön

Risken är att jag annars kommer att bli JUMBO sist md endast ett poäng när denna lek är över
Peztis
It ain't over...

Och Ladyn, du e junte sist!
Anki V
Nu har ett frö grott hos mig också tummenupp.gif

/A
Rosmarin
Nu gror det här också. bravo.gif
hattstugan

Härligt att de gror hos några!! Vet inte hur länge det tog innan de grodde hos mig för jag missade att skriva datum!!
hattstugan

Grattis Margith som fått rätt på buset!!
Margith
yahoo.gif

Nu har jag skrapat ihop 3 poäng. Hoppas att det räcker för att slippa bli jumbo.

Ladyn: jag är också värdelös på att gissa på fröer, herregud alla ser ju mer eller mindre likadana ut. Kan ingen vara snäll och skicka Tagetes-fröer? De känner jag igen. Jag fattar inte hur de andra lyckas klura ut vad allting är.
akbk
lugn bara lugn trostar.gif

du är inte sist smiley_small_hug.gif det är jag

Jag har inte ens försökt gissa, jag gav upp för en sisådär... 2 månader sedan. giggle.gif jag insåg ganska snabbt att alla försök från min sida skulle resultera i KATASTROF -cry-.gif

snart kommer även mina busfrön till er. Dottern har varit med och valt och jag är så glad för det lilla jag får från den fronten i ämnet bravo.gif
det blir inte så svårt men fint och vackert och trevligt och mysigt och sött och....
snart whist.gif

akbk
Peztis
akbk, vad kul att det är på gång!

Och du, ge inte upp! Vet du om att det finns några bra sidor där det finns bilder på fröer?
Just alla kanske inte är med men kanske du får lite hjälp och i alla fall vågar dig på en gissning. Och vet du, man får inte minuspoäng för att man gissar fel.

g.gif
Det vore ju något! Kanske vi skulle införa nästa år? giggle.gif

Här är i alla fall två sidor med mycket bra information!
The Seed site
Helenes Trädgård

Finns det andra bra får ni gärna dela med er!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon