Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Projekt ätbart på altanen i krukor!?
          Fridza
          Inlägg 29-03-2012, 08:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 35
          Medlem nr: 75 523

Jag hade tänkt att utnyttja en del av min underbara altan till att göra projekt "ätbart", dvs. att ett av bänkarna/borden som står där inne ska få fyllas med krukor av "ätbara" växter/grönsaker. Gillar tanken att bordet står i närheten av grillen och man bara kan "plocka" lite sallad/annat gott när det är dags för mat. Jag tänkte försöka mig på lite gurka, men vilken sort kan gilla att stå i kruka? Hur gör jag när jag sår plocksallad och ruccula direkt i kruka? Paprika, chilli, Aubergine och tomat är redan på G... Kan nämna att altanen är inglasad och tar har solläge, vilket innebär att den fungerar som ett växthus på sommaren. Andra tips på ätbara växter/grönsaker som kan fungera i kruka?

--------------------
          AnnaFrida Beijbom

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          EKLO
          Inlägg 31-03-2012, 07:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem nr: 11 952

Romanssallat klarar en längre tid än många andra sallatssorter tycker jag, dvs om du sår dem på våren klarar de bättre att vara ätklara under en längre tid utan att gå i blom eller bli beska, tycker jag, men jag odlar ju på friland.

Citera
          Fridza
          Inlägg 01-04-2012, 17:37
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 35
          Medlem nr: 75 523

CITAT (EKLO @ 31-03-2012, 08:56) *
          Romanssallat klarar en längre tid än många andra sallatssorter tycker jag, dvs om du sår dem på våren klarar de bättre att vara ätklara under en längre tid utan att gå i blom eller bli beska, tycker jag, men jag odlar ju på friland.

Åh, Tack, det ska jag kolla upp, målet är att få ganska mycket olika sorter=)

--------------------
          AnnaFrida Beijbom

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 05:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon