CITAT (Motti @ 02-04-2012, 23:58)

Jag hatar verkligen allt som är manipulerat av forskare när det gäller vår föda !Man undrar ibland varför så många vänner till oss drabbas av cancer ? kanske för vi lever mycket i en genmodifierad värld och till slut är jag rädd att vi tappar bort det som jorden en gång gav oss ! det naturliga i livet . Genmodefierad mat skrämer livet ur mig och allt annat jäkla baltande med våra djur och grödor .
Fast det är en irrationell rädsla.
All mat du äter är modifierad. Rödlök, isbergssallad, vete - det är växter som inte existerar i naturen utan har framställts genom hybridisering och avel. Banan, persilja, morot - så modifierade genom avel att de knappt går att känna igen (och både vild persilja och vild morot är giftiga!).
Den främsta anledningen till att så många får cancer är att
alla som lever tillräckligt länge får cancer, så ju bättre vi blir på att stoppa sjukdomar desto fler dör till slut av cancer. För alla måste vi dö av nånting.
"Det naturliga livet" för människor var att ha en genomsnittlig livslängd på sisådär 35 år, kvinnorna dog i barnsäng, männen slog ihjäl varandra, och barnen dog som flugor av sjukdom. Fast de hann nog sällan få cancer.
Genmodifiering är varken bra eller dålig i sig själv. Som med all teknik beror allt på vad man gör med den.