Surkärringen och trådförstöraren har talat. Att kalla hackandet på mej och malcolm för skämt det är just det, ett skämt. Ingen tror dig, det är jag-vet-bäst-tanken och den hyllade politiska korrektheten som skymtar fram. Enligt dessa tankar får äldre män inte ens titta på yngre kvinnor och är givetvis också då ett lovligt byte för allehanda påhopp. Vi tar dock inte åt oss eller ändrar oss, det är bara lite trist när trådarna förstörs.
Malcolm har fö helt rätt om ABBA, i 70-talets prog-sverige var det inte fint att gilla dem. De var för kommersialiserade. Även jag var drabbad men har i efterhand måst erkänna att de var super. Jag kommer ihåg en europeisk variant av Tio-i-topp. Varje land kom med en låt och en gång när ABBA givit ut en platta trodde jag att den skulle vara med. Icke, det passade inte. Istället kom man dragande med Cornelis och Man kan inget ta med sig. T o m den engelske programledaren småskrattade när han presenterade låten. Den kom näst sist, bara slagen av en ännu sämre låt. ABBA hade givetvis vunnit så det ville man undvika.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|