|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Gossen Ruda
03-04-2012, 10:17
Dags för en omröstning eftersom det tycks finnas motstridiga känslor, så får vi en en uppfattning om läget och även de som inte vågar skriva får göra sin stämma hörd. Hoppas jag fått omröstningen rätt bara.
herkules
03-04-2012, 10:28
jag svarade att de duger, är inte speciellt förtjust i sådan musik. men jag gillar din o malcolms tråd!
Gunilla T
03-04-2012, 10:35
Hahaa...eftersom du frågar törs jag väl svara utan att få på moppen
Denhär typen av musik är faktiskt det mest själlösa,avpersonifierade och intetsägande jag någonsin hört....lyssnar hellre till kammarmusik som inte heller tillhör favoriterna.
Jag svarade också att de duger. De måste de väl göra eftersom så många lyssnar på dem. Inte för att de imponerar något speciellt på mej personligen precis men det hör ju egentligen inte hit...
Huggorm
03-04-2012, 10:39
Man hör betydligt bättre och betydligt sämre på radio varje dag
Kommersiell gladpop från Japan. Nja, inte riktigt min musikstil. Men söta är dom.
Jag klickade i "Botten". Nu har jag visserligen bara hört en enda låt (den i fejk eller inte tråden) men det räckte för mig. Riktigt dåligt enligt mig.
Gossen Ruda
03-04-2012, 12:11
CITAT (Anma @ 03-04-2012, 13:05)  Jag klickade i "Botten". Nu har jag visserligen bara hört en enda låt (den i fejk eller inte tråden) men det räckte för mig. Riktigt dåligt enligt mig. Håller med men jag skulle aldrig fatta ett beslut på så dålig grund. Det finns fler låtar som jag ogillar men samtidigt en del mästerverk.
Aqvakul
03-04-2012, 12:23
"botten" - ger mig ingenting...
CITAT (Gossen Ruda @ 03-04-2012, 13:11)  Håller med men jag skulle aldrig fatta ett beslut på så dålig grund. Det finns fler låtar som jag ogillar men samtidigt en del mästerverk. Länka till några mästerverk då så får vi se vad jag tycker.
*Stintan*
03-04-2012, 12:44
CITAT (Gossen Ruda @ 03-04-2012, 13:11)  Håller med men jag skulle aldrig fatta ett beslut på så dålig grund. Det finns fler låtar som jag ogillar men samtidigt en del mästerverk. Jag klickade "duger" men det är mer likgiltig. Skulle du tycka att det var mästerverk även om du inte sett tjejerna utan bara hört dom?
CITAT (Gossen Ruda @ 03-04-2012, 13:11)  Håller med men jag skulle aldrig fatta ett beslut på så dålig grund. Det finns fler låtar som jag ogillar men samtidigt en del mästerverk. Nu har jag på eget bevåg lyssnat på 6 låtar till från tråden som ni länkat till och jag kan ju säga att mitt beslut inte är rubbat en millimeter, snarare tvärtom. Men å andra sidan anser jag att Peter Tägtgren är ett musikaliskt geni, så min musiksmak ligger milatal från det där. Dirty WomanShut your mouthClouds of...Bye/Die
herkules
03-04-2012, 13:24
haha, bra att det finns musik för allas olika smaker. en halv minuts lyssning av din favoritmusik anma fick mig att vilja slå någon på käften!
CITAT (herkules @ 03-04-2012, 14:24)  haha, bra att det finns musik för allas olika smaker. en halv minuts lyssning av din favoritmusik anma fick mig att vilja slå någon på käften!  I för sig så sa jag inte att det är min favoritmusik, jag sa att jag anser att skaparen av den är ett musikaliskt geni. Pink Floyd är en stor favorit.
Huggorm
03-04-2012, 13:42
CITAT (Anma @ 03-04-2012, 13:59)  Nu har jag på eget bevåg lyssnat på 6 låtar till från tråden som ni länkat till och jag kan ju säga att mitt beslut inte är rubbat en millimeter, snarare tvärtom. Men å andra sidan anser jag att Peter Tägtgren är ett musikaliskt geni, så min musiksmak ligger milatal från det där. Dirty WomanShut your mouthClouds of...Bye/DiePains musik med ett gäng snygga japanskor som mimar sången kanske vore det ultimata.
CITAT (Huggorm @ 03-04-2012, 14:42)  Pains musik med ett gäng snygga japanskor som mimar sången kanske vore det ultimata.
Anki på Öland
03-04-2012, 13:44
Skiter fullständigt i vilket. Har inte lyssnar på någon länk och bara tittat i tråden någon gång i början för att se vad det handlade om.
Gossen Ruda
03-04-2012, 14:11
CITAT (Anma @ 03-04-2012, 13:59)  Nu har jag på eget bevåg lyssnat på 6 låtar till från tråden som ni länkat till och jag kan ju säga att mitt beslut inte är rubbat en millimeter, snarare tvärtom. Men å andra sidan anser jag att Peter Tägtgren är ett musikaliskt geni, så min musiksmak ligger milatal från det där. Dirty WomanShut your mouthClouds of...Bye/DieVilken skit!  Nog är japanskorna både snyggare och sötare och sjunga bättre kan de. Bra, då behöver jag inte länka något.
Huggorm
03-04-2012, 14:16
Två personer har röstat "Utomordentligt bra", jag tror jag kan gissa vilka två
Gossen Ruda
03-04-2012, 14:34
CITAT (Huggorm @ 03-04-2012, 15:16)  Två personer har röstat "Utomordentligt bra", jag tror jag kan gissa vilka två  Vem mer än du?  Kan lägga till en länk av något man blir glad av: http://www.youtube.com/watch?v=GousopcTbVM Fart och fläkt och dans. Inte en vanprydande tatuering eller piercning så långt ögat ser. Hur skulle det se ut om den där Pain försökte sig på de dansstegen?
Myosotis
03-04-2012, 15:38
CITAT (Anki på Öland @ 03-04-2012, 14:44)  Skiter fullständigt i vilket. Har inte lyssnar på någon länk och bara tittat i tråden någon gång i början för att se vad det handlade om. Samma här, har hittils inte orkat klicka på nån av länkarna för att bilda mig en uppfattning
Eva i Skåne
03-04-2012, 16:54
CITAT (Anki på Öland @ 03-04-2012, 14:44) * Skiter fullständigt i vilket. Har inte lyssnar på någon länk och bara tittat i tråden någon gång i början för att se vad det handlade om. CITAT (Myosotis @ 03-04-2012, 16:38)  Samma här, har hittils inte orkat klicka på nån av länkarna för att bilda mig en uppfattning  Då är det antagligen vi tre som kryssat för sista alternativet  Jag har klickat på nån länk i början av er tråd, men det var påfrestande både att höra och se, men smaken är så olika och jag bryr mig inte ett dugg om vad andra tycker om. Tycker mest det är lite roligt att ni snöat in så på flickorna  ------------ När jag tittar på svarsalternativen så ser jag nu att jag borde kryssat i "botten" men jag tänkte nog på att jag inte bryr mig om er smak.
malcolm
03-04-2012, 17:28
Jag är nummer två som gett högsta betyg men det har ni nog redan gissat.  Tittar man vad jag har i min skivsamling så finna det inget där som liknar AKB som jag fann av en slump. Är dock inte ensam tillsammans med Ruda som gillar gruppen och jag läst att de sålt drygt 11 miljoner skivor vilket är minst sagt en imponerande summa. Visst, musiken är massproducerad men jämför man med schlager-eländet som många följde med stort intresse så är det här många gånger bättre.frågan har kommit upp huruvida jag (och Ruda) skulle ha gillat gruppen även utan rörliga bilder och det kan jag inte svara på fast visst fins det låtar som fortsätter att snurra i huvudet när man stängt av. Pratet om gubbsjuka tycker jag är en annan slags sjuka och jag undrar vad de personer som häver ur sig sådant har för uppfattning om tillvaron egentligen. Visst, tjejerna har korta kjolar och kan vara lättklädda i vissa produktioner men det är aldrig något vulgärt och stötande som i tex. Madonnas videos som är så nära porr man kan komma. Jag blir glad av att höra och se AKB och det har varit (och är) en ljuspunkt i tillvaron nu när jag känt mig deppig efter allt elände som varit den senaste tiden. Jag skall väl också bidra med nogot som kan passa i en odla-tråd. http://www.youtube.com/watch?v=pizw3Wf8MHM...lf=list_related
Gossen Ruda
03-04-2012, 17:32
CITAT (malcolm @ 03-04-2012, 18:28)  Jag är nummer två som gett högsta betyg men det har ni nog redan gissat.  Tittar man vad jag har i min skivsamling så finna det inget där som liknar AKB som jag fann av en slump. Är dock inte ensam tillsammans med Ruda som gillar gruppen och jag läst att de sålt drygt 11 miljoner skivor vilket är minst sagt en imponerande summa. Visst, musiken är massproducerad men jämför man med schlager-eländet som många följde med stort intresse så är det här många gånger bättre.frågan har kommit upp huruvida jag (och Ruda) skulle ha gillat gruppen även utan rörliga bilder och det kan jag inte svara på fast visst fins det låtar som fortsätter att snurra i huvudet när man stängt av. Pratet om gubbsjuka tycker jag är en annan slags sjuka och jag undrar vad de personer som häver ur sig sådant har för uppfattning om tillvaron egentligen. Visst, tjejerna har korta kjolar och kan vara lättklädda i vissa produktioner men det är aldrig något vulgärt och stötande som i tex. Madonnas videos som är så nära porr man kan komma. Jag blir glad av att höra och se AKB och det har varit (och är) en ljuspunkt i tillvaron nu när jag känt mig deppig efter allt elände som varit den senaste tiden. Jag skall väl också bidra med nogot som kan passa i en odla-tråd. http://www.youtube.com/watch?v=pizw3Wf8MHM...lf=list_relatedRena vitaminpillret.  Jag kan acceptera att man inte av olika anledningar gillar musiken, men jag har lite funderingar om varför man öht inte orkar kolla länkarna och bilda sig en uppfattning. Fast det är upp till var och en, botten är väl när man försöker svärta ner dem som lyssnar och tittar baserat på de egna värderingarna.
malcolm
03-04-2012, 17:38
Kan bara hålla med dig och det där pratet om gubbsjuka är bara sjukt, vill man titta på unga tjejer som ÄR nakna och visar allt så finns det massor av sådant ute på nätet. AKB är så mycket mer än bara en sång och dansgruoo och de har även skådespelartalanger vilket man kan se i många av deras videos. Jag skall definitivt ta ut en CD till bilen så fort jag installerat stereon igen. Halva nöjet är att försöka ta reda på vem som är vem och det är inte det allra lättaste.
CITAT (Gossen Ruda @ 03-04-2012, 18:32)  Rena vitaminpillret.  Jag kan acceptera att man inte av olika anledningar gillar musiken, men jag har lite funderingar om varför man öht inte orkar kolla länkarna och bilda sig en uppfattning. Fast det är upp till var och en, botten är väl när man försöker svärta ner dem som lyssnar och tittar baserat på de egna värderingarna. Ha ha, har man råkat trampat på en öm tå tro eftersom ni tycker att ni behöver gå i försvar? Spontant undrar jag också om ni inte rör ihop begreppen ögongodis och örongodis lite. Varför inte prova att släcka ner skärmen och enbart lyssna istället, så får ni se om och för hur länge överväldigadndet hänger i sej.  Liiite gubbsjuka verkar ni allt ändå vara, grabbar....
malcolm
03-04-2012, 17:59
Nu är du allt ute och cyklar Cacki, det handlar inte alls om något försvar. Kan iof. sig hålla med om att jag kanske inte uppmärksammat gruppen om det inte varit en video till och jag lysssnar faktisk till musiken även utan bild. Har inga problem med att inte alla gillar AKB men störs av de som ger sig på dem som gör det. Jag tyckte även om mycket som mina döttrar gillade så länge de bodde hemma och det tolkar jag som att jag är mycket ungdomlig i mitt sinne.
CITAT (malcolm @ 03-04-2012, 18:59)  Nu är du allt ute och cyklar Cacki, det handlar inte alls om något försvar. Kan iof. sig hålla med om att jag kanske inte uppmärksammat gruppen om det inte varit en video till och jag lysssnar faktisk till musiken även utan bild. Har inga problem med att inte alla gillar AKB men störs av de som ger sig på dem som gör det. Jag tyckte även om mycket som mina döttrar gillade så länge de bodde hemma och det tolkar jag som att jag är mycket ungdomlig i mitt sinne.  Jag bara retas lite med er, hoppas att ni förstår det. Även om så skulle vara (gubbsjuka alltså) så är det inget jag bryr mej ett dugg om ändå. Lyssna och se på det ni gillar, det gör jag!
malcolm
03-04-2012, 18:13
Det kan du ge dig på att vi (vågar tal för Ruda också) att vi skall göra, tänker inte ändra tyck och smak bar för att någon annan säger det. Har ingen stor skivsamling här hemma mem kan nämna artster/grupper som finns där. Abba (såklart), Björn Skifs, Blood sweat & tears, Lisa Ekdahl, Shinaya Twain, Creedence, Pugh, Simon & Garfunkel, Beatles och en del andra.
Gossen Ruda
03-04-2012, 18:35
malcolm
03-04-2012, 18:45
Myosotis
03-04-2012, 19:13
CITAT (Gossen Ruda @ 03-04-2012, 18:32)  ...jag har lite funderingar om varför man öht inte orkar kolla länkarna och bilda sig en uppfattning... Jag lyssnar sällan på musik numera och om jag gör det blir det egna kassettband/cd-skivor, lyssnar aldrig på musikradio heller utan bara P1. Har inget intresse av mer/ny musik. Om ni blir glada av att lyssna på den här musiken är det väl jättetrevligt.
Huggorm
03-04-2012, 19:14
CITAT (malcolm @ 03-04-2012, 19:45)  Detta kallar jag för skådespelartalang, se bara hur perfekt de kan gestalta katter. http://www.youtube.com/watch?NR=1&feat...p;v=lkHlnWFnA0cHar du inte någon video att länka till där de är helt nakna?
herkules
03-04-2012, 19:15
CITAT (Gossen Ruda @ 03-04-2012, 18:32)  Rena vitaminpillret.  Jag kan acceptera att man inte av olika anledningar gillar musiken, men jag har lite funderingar om varför man öht inte orkar kolla länkarna och bilda sig en uppfattning. Fast det är upp till var och en, botten är väl när man försöker svärta ner dem som lyssnar och tittar baserat på de egna värderingarna. håller med, orkar man inte titta på en video så ska man heller inte yttra sig.
Gossen Ruda
03-04-2012, 19:20
CITAT (Huggorm @ 03-04-2012, 20:14)  Har du inte någon video att länka till där de är helt nakna? Inte mer än det här: http://www.youtube.com/watch?v=SwXtaahxjls
Huggorm
03-04-2012, 19:25
CITAT (Gossen Ruda @ 03-04-2012, 20:20)  Ungefär samma som den Malcolm postade
Elisabeth-Västkustkolonisten
03-04-2012, 19:45
CITAT (Gossen Ruda @ 03-04-2012, 18:32)  Rena vitaminpillret.  Jag kan acceptera att man inte av olika anledningar gillar musiken, men jag har lite funderingar om varför man öht inte orkar kolla länkarna och bilda sig en uppfattning. Fast det är upp till var och en, botten är väl när man försöker svärta ner dem som lyssnar och tittar baserat på de egna värderingarna. Egna värderingarna? Var det det du menade när du skrev att alla män dras till småflickor? ...... det säger ju mycket. Annars bryr jag mig inte om vilken musik andra gillar eller inte
Gossen Ruda
03-04-2012, 19:48
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 03-04-2012, 20:45)  Egna värderingarna? Var det det du menade när du skrev att alla män dras till småflickor? ...... det säger ju mycket. Annars bryr jag mig inte om vilken musik andra gillar eller inte Nej, gamla tanters mossiga värderingar.
*Stintan*
03-04-2012, 19:59
CITAT (Cacki @ 03-04-2012, 19:06)  Jag bara retas lite med er, hoppas att ni förstår det. Även om så skulle vara (gubbsjuka alltså) så är det inget jag bryr mej ett dugg om ändå. Lyssna och se på det ni gillar, det gör jag!  Nej herrarna tycks inte förstå när man retas med dom hur många skrattande smileys man än trycker dit. Sorgligt men sant.
Elisabeth-Västkustkolonisten
03-04-2012, 20:05
CITAT (Gossen Ruda @ 03-04-2012, 20:48)  Nej, gamla tanters mossiga värderingar. Dom har i alla fall inte så sjuka värderingar och tack och lov inte alla män heller
Gossen Ruda
03-04-2012, 20:18
CITAT (*Stintan* @ 03-04-2012, 20:59)  Nej herrarna tycks inte förstå när man retas med dom hur många skrattande smileys man än trycker dit. Sorgligt men sant. Varför retas? Varför inte bara hålla igen skrivklådan om du inte klarar av att skriva normalt? CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 03-04-2012, 21:05)  Dom har i alla fall inte så sjuka värderingar och tack och lov inte alla män heller De förutfattade meningarna och den stora präktigheten firar nya triumfer.
*Stintan*
03-04-2012, 20:29
CITAT (Gossen Ruda @ 03-04-2012, 21:18)  Varför retas? Varför inte bara hålla igen skrivklådan om du inte klarar av att skriva normalt? De förutfattade meningarna och den stora präktigheten firar nya triumfer.  Ja du Ruda det är en fråga du kanske skulle ställa till dig själv i första hand för det finns nog ingen här som klår dig i den genren. Eller har du ensamrätt att retas?
Gossen Ruda
03-04-2012, 20:36
CITAT (*Stintan* @ 03-04-2012, 21:29)  Ja du Ruda det är en fråga du kanske skulle ställa till dig själv i första hand för det finns nog ingen här som klår dig i den genren. Eller har du ensamrätt att retas?  Man kan retas på olika sätt.
Meriona
03-04-2012, 20:46
Jag svarade "fattar inte frågan" för jag kan ana att det har något att göra med de där fickplopparna, men det låter mer som nån sorts automatvapen?
malcolm
03-04-2012, 20:49
CITAT (Huggorm @ 03-04-2012, 20:14)  Har du inte någon video att länka till där de är helt nakna? Nej, sådant förekommer inte och skulle någon vika ut sig så leder det till avstängning.
malcolm
03-04-2012, 20:57
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 03-04-2012, 20:45)  Egna värderingarna? Var det det du menade när du skrev att alla män dras till småflickor? ...... det säger ju mycket. Annars bryr jag mig inte om vilken musik andra gillar eller inte Detta är knappast några småflicor utan unga kvinnor, som kanske du också var för lääänge sedan.
*Stintan*
03-04-2012, 21:07
CITAT (Gossen Ruda @ 03-04-2012, 21:36)  Man kan retas på olika sätt. Såklart man kan
malcolm
03-04-2012, 21:14
Hela den här tråden är väl till för att reta kärr.. eh... damerna men har ändå fyllt sitt syfte, aldrig har väl så många lyssnat på AKB.
Huggorm
03-04-2012, 21:23
CITAT (malcolm @ 03-04-2012, 21:57)  Detta är knappast några småflicor utan unga kvinnor, som kanske du också var för lääänge sedan.  Så ja, nu börjar det likna något
malcolm
03-04-2012, 21:27
Här finns det i alla fall inga korta kjolar att reta sig på, en närmast sakral upplevelse skulle jag vilja säga. http://www.youtube.com/watch?v=lhEK1mxOm-I
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|