Tack för svaret Kajsa,
Trodde nästan det att jag får nog ta dem ur sinba trånga krukor tills vidare och "mellanplantera i hinkar tills jag kan ta dem ut. Plantorna är stora med blomknoppar på, ska jag klippa ner dem trots allt? ....
Både de 2 klematissar är härdiste och kaprifolen likaså. Tänkte köpa den vanliga, gula kaprifolen men denna var så enorm vacker och blir inte så himla stor, troligen finns det också här men har inte sett så vackra blommor förr.. Den är också härdig till våra breddgrader. Sedan blev det massor av de tyrolska pelargonerna till mina balkonlådor och flera fina fuchsior, både häng och busk ... de är de enda som jag klarat under denna vinter och där stod de ute på ställningar i snålblåsten vid olika Bauhaus och andra ställen.
Min krukodlade klematis har redan blomknoppar, så den måste jag flytta till ett ljusare ställe än garaget ... till uterummet där de andra får vara tills det är dax att härda dem.
(min man hade med mig min iPod och råkade komma åt Odlas sida så jag fick en förfrågan om mitt lösenord, annars hade jag inte tänkt att surfa där i Lübeck.