Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Doftmichelia från frö
          Mikward
          Inlägg 05-04-2012, 18:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 19
          Medlem nr: 16 438

Är det någon här som lyckats driva upp Doftmichelia från fröer? Jag har försökt två ggr och inte lyckats och nu tänkte jag göra ett tredje försök. Tips önskas!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          strandskatan
          Inlägg 06-04-2012, 12:03
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 039
          Medlem nr: 20 928

Jag har aldrig sått Doftmichelia, men eftersom jag varit intresserad av den har jag skrivit upp i min sönderlästa Impectakatalog såråd som jag hittat någonstans på nätet, kanske kan det hjälpa dig: Med en vass kniv, skrapa bort det hårda skalet (tror knappast man behöver få bort allt), låt ligga 30 minuter i mycket hett vatten, lägg fröna i en pappershandduk (stod inte om den skulle vara torr eller våt, men jag brukar blöta och sen krama ur ordentligt när jag använder den här metoden, jag använder då en papperstvättlapp) och stoppa in pappershandduken i en plastpåse, förvara varmt och ljust (undrar om det egentligen behövs ljus), grodde på 2 dagar. Lycka till hur du än gör och hoppas du hör av dig och berättar hur det går!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 09:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon