Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Förvildad rabatt, Var ska jag börja för att få fason på rabatten?
          Wirde
          Inlägg 04-04-2012, 12:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem nr: 75 749

Hej!
          I min trädgård finns en stor rabatt som nog var fantastisk en gång i tiden. Nu har huset stått tomt i många år innan vi köpte det och rabatten är vild. Där står en rosebuske som sprider ut sig med nya rotskott överallt, det dyker upp vackra blommor under hela växtsäsongen, men det är liksom ingen ordning på det och lupiner och hundkäx dominerar. Rabatten är dessutom full med ogräs och långa grässtrån.

Jag vet nu inte var jag ska börja, går det att få rabatten fin igen eller ska jag ge upp och göra gräsmatta av alltihop? Tacksam för svar, jag har aldrig varit bra på rabatter, men skulle gärna vilja förvalta husets arv väl.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Östh
          Inlägg 08-04-2012, 20:31
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 203
          Medlem nr: 5 872

Din äng är ju jätte fin! Själv har jag en rabatt som verkligen behöver helrenoveras. Idag har krokus lökar mm flyttats, men det är så mycket mer som skall grävas upp innan tidningar/markduk. Har en riktigt fin lavendeldäck och julrosor som jag gärna vill bevara. Problemet är bara att lavendeln och även julrosorna är invaderad av gräs. sweatingbullets.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 16:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon