CITAT (Motti @ 10-04-2012, 00:55)

Man blir lite chokad (eller hur det stavas) över hur lätt en del tar på mat !personligen så tror jag att maten är viktig i längden ,kroppen är ditt tempel och den ska du vårda !Att leva på skräpmat och halvfabrikat tror jag grundar för cancer och andra sjukdomar .Riktig husmanskost och mat lagad från grunden där men vet vad maten innerhåller tror jag är väldigt viktig både för kropp och själ .Det händer att jag också äter Nudlar men det är sällsynt.Här lagar vi all mat från grunden och ratar halvfabrikat vi äter mycket Vitkål Tomat gurka Paprika Vitlök broccoli blomkål Svenskt kött Och mycket Vilt .
Nudlar kan iof vara bra mat, om man äter annat till. Paprika är bra pga främst c-vitamin. Tomat pga antioxidanter, samt vitamin A. Gurka är däremot mest vatten. Det andra är nra. Att du nämner att köttet är svenskt är helt irrelevant, eftersom svenskt kött inte är bättre, utan i många fall sämre, än t.ex. brasilianskt.
Ska man äta nyttigt så ska man helst inte köpa en massa skit från ICA, utan odla grönskaker själv, köpa allting färskt osv.