Svårt specifisera vad som är bäst med våren som är på ingång i en rasande fart. Går det ens att välja när allt är lika jäkla härligt? T.o.m bakslagen hör till. Idag när jag vaknade var det vitt ute igen, men vad tusan! När dagen är slut är säkert det vita ett minne blott och förväntningarna på "imorgon..." är en skön känsla, det också.
Snön till trots är jag ändå lika sprittande glad att de tjusiga stenknäckarna som varit som bortblåsta den gångna vintern, har börjat besöka vår fågelmatning igen. Två par har varit här mest hela dagarna den sista tiden och naturligtvis hoppas jag på att de har valt ut sina boplatser någonstans alldeles i här närheten. (Ni som inte vet hur de ser ut, googla så får ni se vilka snyggingar de är för det är inte en sådan här jag menar!)

Så nu har vi bestämt oss....vårt gamla skruttiga fågelbärsträd får stå kvar tills det "faller av sej själv"! Blir som vanligt ett uppskattat skafferi åt värstingnäbbarna framåt sommaren. Vem vet, de kanske väljer att stanna vid vårt fågelbord nästa vinter igen...
Redigerat av Cacki: 17-04-2012, 09:43