Hej allihop!
Jag är tillbaka.. I höstas hamnade jag som ni kanske minns i en del oändliga och för mig ibland rätt jobbiga diskussioner här på forumet. Det i kombination med att jag har gått genom svåra tider gjorde att jag inte orkade hänga här på rätt länge. Men nu kommer våren och ljuset så jag kände att ville komma tillbaka (har velat det ett tag men inte orkat förrän nu). Jag gör det dock med viss försiktighet.. Jag är ganska känslig för hårda toner, påhopp och nedlåtande kommentarer och minns fortfarande hur kasst jag mådde pga det sist, så jag ska försöka hålla mig till växtprat. Det känns trist men jag måste tänka på min emotionella hälsa. Så om ni tycker jag har förändrats och är lite tystlåten numera så är det därför.
Hoppas det är bra med er och era växter! I år ska jag försöka mig på att odla lite kryddor på balkongen. Var på Nordiska Trädgårdar i söndags och köpte lite olika ekologiska frön; koriander, persilja, thai sötbasilika och mitsuba (japansk persilja). Nu måste jag skaffa behållare att odla dem i och inreda balkongen på lämpligt sätt.
|