Hej!
Jag är helt ny här och det verkar vara ett trevligt forum. Jag har aldrig odlat i ett växthus förut och min enda erfarenhet är när jag såg pappa odla i växthus i många år. För längesedan bodde det en äldre herre här i vårat torp och han odlade massor och folk kom för att se hans blommor osv. Det vore roligt att få igång mitt växthus.
Råd, hjälp och åsikter mottages med glädje och tacksamhet.
Det finns två växthus på torpet och båda har agerat som förråd i många år men nu har jag fått för mig att jag skall göra iordning det ena växthuset.
Såhär såg växthuset ut när jag började förra veckan, grejer högt å lågt.
Photo_2012_03_24_11_26_06.jpg ( 309.67k )
Antal nedladdningar: 76Vad jag förstår så är växthuset nergrävt under marken en bit för att det skall bli varmare?
Det finns även en kamin som jag tänkte renovera så att den går att använda.
Photo_2012_03_24_15_47_13.jpg ( 258.84k )
Antal nedladdningar: 54Efter ett antal skottkärror fulla med gammal jord och annat så kändes det helt rätt att inte äga ett gymkort.
Såhär ser det ut nu efter ett antal timmar. Nu funderar jag på att tvätta allt invändigt med såpa och vatten, tror att det är bra? Sen skall jag bygga nya bingar som jag skall odla i. Kallas det varmbädd det jag skall anlägga? Jag tänkte snickra ihop det av vanlig gran och inte något impregnerat, det är väl bra tänkt?
Photo_2012_03_24_17_56_34.jpg ( 248.75k )
Antal nedladdningar: 68
Redigerat av Bergenhov: 27-03-2012, 22:34