|
Vad härligt med en sådan, lindacse!
KRT, visst är det fantastiskt att de kan blomma så otroligt!
Jag har en stor, ca. 160cm hibiskus, tror det kan vara en dubbel rosa sinensis ... eller liknande, heh. Den har blommat under den senaste året som gått, och nu har den säkert ca 10 knoppar, varav 2 slår ut när som helst, 2 är inte långt ifrån och de andra i varierande storlekar. Växten är flera år gammal. Har inte frågat min kära mormor, kanske är dags att göra det. Denna vattnar jag RIKLIGT men få gånger. Jag låter den torka ut emellanåt, då mormor har sagt att den blommar lättare så. Tror nästan jag gör precis tvärtom mot vad man tydligen "ska" göra. Men den frodas och kan inte må bättre än vad den gör!!!
Jag har svårt med köpe blommor, försöker att ta hand om dom så som man "ska" men det går ju inte. Lättare md sticklingar och så från annat håll.
Vill återgå till min ursprungliga fråga, kanske man kan skrapa på stjälken och se om den är grön och fin?
Klippa av en bit i toppen kanske och lägga i vatten, ta en stickling helt enkelt, funkar det? Den var ju så fin, neon gul/grön med röd mitt, enkel och fin.
--------------------
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Balkong i härligt soligt och blåsigt söderläge, Zon 2 Göteborg
|