Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> pelargonjord
          theresen
          Inlägg 22-04-2012, 22:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 175
          Medlem nr: 53 971

hej.

tänkte ge mig på pelargoner, har köpt en mini för att testa hur den funkar och om jag kan övervintra den.
          men... så var det det där med jorden, jag köper ju inte en stor påse pelargonjord för en mini pelargon. finns det någon annan jord man kan använda och vad är det som är så speciellt med pelargonjord?
          gördning? funkar vanlig blomgödning? har änglamarks växtnäring npk 2,5-1-4,5

hur stor kruka ska de ha?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ingrid fuxwall
          Inlägg 25-04-2012, 19:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Vet att det finns en massa olika sortes jord och att man ska använda sig av det men själv använder jag mig bara av såjord och så en planteringsjord av bra sort.
          Har man problem med att krukväxtrerna torkar ut kan man blanda i sådan där sand/granulat som förhindrar det - har en säck stående men minns inte namnet.

Trots att jag inte har speciell pelargonjord så trivs de utmärkt här, var upp i pelargonrummet och räknade mina små och kom fram till att där finns 40 + 48 + 21 stycken sticklingar, borde bli 109 stycken och förutsatt att jag inte helt glömmer bort att vattna dem så överlever alla. Sedan kommer ju problemet med att hitta omplaceringshem åt dem ; ))

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 11:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon