CITAT (villa-sandberg @ 27-04-2012, 13:52)

Har oxå beställt från Willab, ett euroserre på 14,1 m2... som det även blir en liten rekreationshörna i då!

KRT - det är inte så att du fotat när du fixat med grunden? Det skulle vara intressant med tips och kul att se hur du gjort, då jag nu står inför det grävandet själv!
Hade oxå tänkt mig att spara en liten bit till jordbäddar, bla till en vinranka och sedan stenlägga och odla i krukor.
Jo, jag har inte dokumenterat hela arbetet, men jag har tagit några bilder då och då.... Ska se om jag kan hitta dem och lägga in dem.
Eftersom det jag själv som har gjort allt grävande, kan jag däremot beskriva i detalj hur jag gjort - om det är något speciellt du vill veta

CITAT (Anne Gisela @ 27-04-2012, 21:44)

Åh jag ville ha det där - fint med kvadratiskt och lite mer öppet än det långsmala som är 9,0 kvm. Men vår trädgård tillåter inte ett kvadratiskt så det fick bli det andra. EuroSerre 9,0 i mörkgrönt. Det kommer Kristi Flygare veckan - så då vet vi vad vi gör den helgen!
Och för oss var ett kvadratiskt enda möjligheten att få ett växthus större än 7,5 kvm

Man får helt enkelt anpassa växthuset efter trädgården och inte tvärt om....