Nu gav du mig en idé till! Till vänster om björkarna har vi en trädhäck mot havet. Jag hade först tänkt sätta höga hostor framför häcken då den är lite kal nertill för att skapa mer lä men jag kan ju faktiskt sätta lite buskar istället och skapa ett rum. Tänkte att det kanske kunde bli lite som bilden med flickan och stenplattorna som du visade.
Vilka buskar skulle passa? Tänkte spirea av något slag - de är ju relativt snabbväxande. Finns det något annat?
Längst ut till höger på denna häck finns en schersmin som inte har blommat på 6 år. Tyvärr har jag varit tvungen och flytta den ett antal gånger och den har bara suttit på denna plats ett år (beskar den kraftigt också). Tänkte att den skulle få vara kvar.
Framför häck och buskar kanske jag kan bygga en pergola av armeringsjärn där jag kan sätta lite klätterväxter? Inne i pergolan stensätter jag med vanliga grå stenplattor. Några buskar i anslutning till pergolan också.
Till vänster har jag en sockertoppsgran och bredvid den finns växthuset med odlingslådor utanför. Då kanske denna del av trädgården blir ett litet rum!
Enda nackdelen nu är att vi har så mycket snö kvar och tjälen sitter kvar i marken en del. Känner verkligen att jag vill komma igång nu!
P4290004__800x600_.jpg ( 346.99k )
Antal nedladdningar: 30