|
Frågan är om det skulle gå lättare om människor i samma situation slog sig ihop i en grupp och t ex promenerade tillsammans.
När jag bodde ensam så hände det att jag blev sittande i telefonen istället för att gå ut och gå trots att jag gillar att promenera.
Dom ordnar ju så kallade självhjälpsgrupper när det gäller allt möjligt så om man genom vårdcentralen skulle kunna komma i kontakt med andra som behövde komma igång så kanske det vore en väg för dom som redan fått hälsoproblem.
För egen del ville jag gärna spela badminton men då måste man först hitta någon att spela med och sedan behöver båda vara med i en klubb för att få vettiga tider och jag lyckades inte hitta någon som ville spela regelbundet.
Men trådstarten var egentligen för att jag försöker förstå hur människor tänker kring detta. Dom har ju börjat skriva ut motion på recept men långt ifrån alla läkare tillämpar det men det kanske ger mer tyngd än bara allmän rådgivning. Många får i och för sig inte ens råd och frågan gäller ju inte bara dom som gjort ballongsprängning även om den aktuella undersökningen gällde just det.
|