Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> sent inköpta lökar
          kiki
          Inlägg 17-11-2004, 08:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 235
          Medlem nr: 2 827

Jag har av någon konstig anledning köpt halva-prisetlökar i en blomsterbutik, och tänkte chansa på att de karar sig. När jag köpte dem var det fortfarande mildväder där jag bor, men nu börjar det frysa på... Kan jag spara dem på något sätt och krukodla dem i tidig vår ?Det är bland annat ett par liljeknölar som ser lite trista ut redan tycker jag. Eller har jag större chans att peta ner dem i jorde snabbt som sjutton innnan det fryser ordentligt?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          torvan
          Inlägg 17-11-2004, 09:20
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 717
          Medlem nr: 2 955

laugh.gif Jag kunde heller inte låta bli! Har petat ner lite olika mindre vårlökar och lagt ett skydd över. Längst ner ligger det fiberduk, på det torra löv och på det säckväv. Det ska ju ta några veckor innan dom rotar sig men här i zon 2 brukar tjälen inte komma så tidigt så jag chansar. Det ser lite makabert ut för framför "lökhögen" har jag lagt ut granris över tre nyplanterade rosor så en granne frågade vem jag hade begravt där! laugh.gif torvan

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 14:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon