CITAT (*Stintan* @ 11-05-2012, 10:12)

Lite svårt att svara på dina frågor för ena sekunden pratar du om ungdomar, nästa om friska människor o så plötsligt sjuka.
Det är ju individuellt vilka motionsformen som skulle kunna vara attraktiva. Jag t.ex. är rätt mycket på Fb men jag är ingen gruppmänniska.
Christa alla kan inte motionera och då spelar det ingen roll om man bor på landet eller i stan och för dem låter det du säger snarast som ett hån. Jag frågar mig ibland, när värken känns som värst, till vilken nytta jag motionerat så mycket som jag gjort tidigare i mitt liv. Hade kanske kroppen varit lite mindre utsliten idag. Något svar lär jag inte kunna få.
Högt blodsocker kan man kanske få ner på annat sätt än genom motion förhoppningsvis.
Ok, huvudfrågan var varför dom som kan motionera prioriterar bort det. Egentligen handlade det inte bara om motion heller. Nyhetsinslaget handlade om så kallade livsstilförändringar över huvud taget.
Vad jag förstår har du lagt om kosten. Det är ju väldigt många som inte kan tänka sig att göra det. Vad var din morot i det fallet?