CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 11-05-2012, 12:16)

Även jag uppfattar det som hån när man tror att alla skall motionera.
Visst många yrngre kunde motionera men Christa tänker du inte på det hur många/dom flesta barnfamiljer har det. Båda föräldrar jobbar. När dom kommer hem måste dom först jäkta till dagiset och hämtar ungarna. Trött och många gånger griniga också. Är barnen större, ja då måste man kolla läxorna osv. hungriga är dom alla i alla fall.
Då gäller det först att fixa mat till alla, sen maste man också ha tid ihop med barnen. När dom väl har lagt sig, blir det plock i hemmet. När skall dom vara ute och motionerar?
Inte heller letar föräldrar först på internet om maten dom hade tänkt sig är nyttig eller ej.
Visst det finns mycket information på nätet och även mycket som säger olika saker. Och det som är nyttig för dig, kann vara helt förkastligt för mig.
Och inte heller skall jag först läsa stora avhandlinmgar eller söker olika svar på ett forum för att kunna stoppa nåt i munnen.
Skall man leva så ja då går livet förbi en.
Christa tycker du att en 20 åring skall tänka alltid på va eventuellt kan hända om 30-40-50 år? Skall man hela tiden behöva< tänka på att ev. senare kunna råka ut för en infarkt? Då skulle livet blir för trist.
Alla sittande jobb ger också livstidssjukdomar. Vad gör man åt det?
Elisabeth
Ja det är verkligen synd om alla som inte hinner och det där med sittande jobb är ju också ett elände. Det måste vara väldigt jobbigt för dom med nyheten som kom häromdagen att det är livsfarligt med för mycket stillasittande.