Oj nu blev det missförstånd

Jag skrev ju "Ja det är sant, för en del iaf." Jag menade alltså inte att säga emot dig på något sätt, men tänkte just på att alla fröna inte är spetsiga. Jag kom att tänka på kokosnötter just för att de faller från en större höjd än många andra fröer.
Att jag ställde frågan var ju för att jag har funderat på detta och gärna ville veta, så om någon kommer med något som jag inte själv tänkt på blir jag bara glad..
Jag tycker korianderfrön liknar krassens ganska mycket, även om de inte är riktigt lika stora.
CITAT (mamamaggan @ 14-05-2012, 22:43)

Nu skrev jag " speciellt spetsiga " och kokosnötter är inte spetsiga .
Koriander vet jag inte men krasse har väldigt väldigt lätta frön .
Varför misstolkar du mig med flit ? För att jag kom med något som är ganska uppenbart och du hade själv inte tänkt på det , eller ?
Ta och tänk igenom hur det går till med fröerna , på något sätt så hamnar en del i , eller under , jord helt eller delvis och det är inte så svårt att klura ut varför.
Råden om hur man ska göra med olika fröer är , naturligtvis , resultatet av att folk har kollat hur det går till i naturen . Varför blir det plantor av en del men inte andra måste ju vara frågor som de har funderat kring och tagit reda på varför i så stor utsträckning som det går.