CITAT (Peztis @ 18-05-2012, 20:48)

Kom på när jag läste denna tråd att jag började en annan i detta ämet och hittade faktiskt igen!
Så här är den:
Vilken växt vill du varna för?Läste i den gamla tråden om att någon varnade för kapfriol.
Det är lite lustigt, för jag upptäckte förra året att vi hade en del mindre plantor i vår syrenhäck, i utkanten mot en björk döär syrenen aldrig tagit sig ordentligt.
Enda kaprfriol vi har i övrigt är dels en Tellman, och den sorten var det inte, men sen en som växer ca 150 bort på tomten, som jag bara sett nån enbstaka blomma på, och som ser ganska eländig ut eftersom den befinner sig mest i skugga bakom ett hus i ett högräsomrråde. Vet inte om det är den lilla som spridit sig eller om den kommer nån annanstans i från, grannarna har ingen. Int heller fanns den i vart fall synbart i syrenhäcken när vi flytta hit för 6 år sedan, jag vet faktiskt inte var den kommer från.
Nu har jag ryckt upp massa skott och satt här och där runt vårt fårstängsel, men funderar på om jag kanske om 10 år kommer förbanna den där vildspridda kapfriolen, eller inte. Jag älskar förvisso kapfriol, men kanske kan man få för mycket av den också
Helén
Redigerat av HelénE: 19-05-2012, 19:59