CITAT (malarmaster @ 21-05-2012, 06:53)

har nu några lördagar sett Gardeners World följt av repris av trädgårdsonsdag,det brittiska,lärorikt och intressant,det svenska med en nivå så låg att man får ligga och titta(vilket gör att man somnar)
varför inte lägga ner de svenska taffliga programmen då man uppenbarligen inte har några ambitioner att föra svenskt trädgårdsodling framåt och istället köra t.ex gardeners world?
är också övertygad om att det finns liknande hollänska,tyska program som är sevärda.
så länge det inte finns någon svensk programmakare med stora ambitioner inom området är det tyvärr bara bortkastade pengar att göra svenska produktioner.
förstår inte att det skall vara så svårt att göra informativa svenska produktioner,är det brist på trädgårdsfolk?
jag har isåfall några hundra namn på duktiga odlare som skulle kunna bli ett 50-tal program. ulf
Föreslår att alla som vill se något annat än trädgårdsondag gör som jag , skriv till SVT och framför synpunkter.
Inte för jag vet om det hjälper, men skriver många så borde de ju ta sig en funderare.
Jag föreslog tom att de kunde sända Gröna Rum i repris om de hade brist på annat. Kommer ju bnya trädgårdsmänniskor hela tidne och många har säkert inte sett det och det funkar nog även i dag.
Men som sagt, måste finnas massa svesnak bra trädgårdsmänniskor som skulle kunna göra bra program.
Trädgårdsondag tycker jag inte ens är för nybörjare, det är så lite tid som ägnas åt något vettigt, mesta tiden äögnas åt vyer eller mat. Jag har inget emot nybörjarprogram, men då ska det vara lite mer subsatans i det hela. Den danska serien "i din haven" som gick förra året, var nybörjargrundlig, man fick noga instruktioner hur man ska så olika saker tex. , men även en del tips för den som odlat ett tag.
Helén