Jodå, älgar finns här mitt bland villorna, fast jag har bara sett dem vår och sommar när vegetationen är tät. Har haft älg som övernattat i trädgården i de tidigare hallonsnåren ungefär där träden nu står. Har suttit på altanen och hört ett klapprande ljud och fått se en älgko trippa fram helt oberörd längs cykelvägen framför villorna. Har fått stanna med bilen på tillfartsvägen in till området när en älgkalv vägrade flytta sig från vägen. På sonens skola som ligger 400 meter bort har de skrämt barnen vid olika tillfällen.
Nu har jag ju röjt alla snår och buskage så kanske det motverkar lusten att kliva fram och mumsa småträd med konstiga järnkonstruktioner runtom...
Även närmsta grannarna har röjt sina buskage så nu är det mer öppet än när vi haft älgbesök tidigare. Men jag kanske tar fram ståltråden igen och drar nåra varv till lite senare.. just in case.
Och sen har vi ju rådjuren också, de är mer frekventa besökare, de har hittills inte gett sig på några av våra trädgårdsträd eller buskar, men det går ju inte utesluta.