Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Min snötörel - bladen rullar ihop sig...
          maichan
          Inlägg 24-05-2012, 19:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 15
          Medlem nr: 6 674

Hej!

Jag köpte mina snötörel (Euphorbia 'Diamond Frost') för en vecka sedan och planterat i en stor kruka tillsammans med några andra blommor. Jag är bara förälskad i den och det är andra våren jag köpt. Men redan nu efter en vecka så verkar den inte må bra. Det står överallt på nätet att den är tålig men både den här gången och förra gången så blev det likadant. En del blad börjar rulla ihop sig och blommorna omkring ser ledsna ut. Förra gången var det också likadant (då hade jag den i en egen kruka) och till slut blev alla blad och blommor tråkiga. Jag är rädd att det kommer att bli likadant igen :-( Den får mycket sol ca 5 timmar per dag. Inte direkt sol resten av dagen men ljust. Än så länge verkar den andra i samma kruka må bra. Så jag tror inte det är uttorkning. Eftersom den har mått bra i ca en vecka nu så tror jag inte det är någon glipa runt blomman heller... Är det någon som kan gissa vad det kan vara??

Tack på förhand smiley_small_hug.gif
          Mai

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 15:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon