CITAT (Katarina Odla.nu @ 08-05-2012, 10:47)

Det är roligt att läsa att ni är nöjda! Jag ser hur mina kära kollegor jobbar hårt både i växthus och kundtjänst så här års för att fixa så bra som möjligt för våra trevliga kunder. Det är speciellt att jobba med levande material och tempot i växthuset är minst sagt högt. Och glatt!
Nu hoppas jag att jag inte missade något tråd som berättade om något som inte har funkat, för det är lika viktigt att läsa det. I så fall får ni hojta till!
Vårhälsningar
Katarina
Jag skulle önska att det fanns en utförligare odlingsanvisning med när jag köpte blåtry på Odla. Alla bärbuskar vill ju inte ha samma förhållanden. Hade tänkt klippa ner den något och sätta dem lite djupare än de stod i krukan. Efterlyste då lite kunskap och fick svar av en i Norrland som hade erfarenhet och som avrådde mig från att göra så.
Den tråden finns under rubriken Köksträdgård.
Irriterar mig också lite att det inte fanns något sortnamn på blåtryna, samt att det inte informerades i erbjudandet att blåtry är självsterila. Då hade jag inte köpt så många vid samma tillfälle utan väntat tills jag hittade andra sorter att ha som pollinerare
Redigerat av Maj-Elén: 28-05-2012, 21:06