Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hönsgödsel
          mullkärringen
          Inlägg 19-05-2012, 06:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 100
          Medlem nr: 76 025

Godmorgon!
          Har tagit över min fars hus med tillhörande trädgård och diverse tillbehör.
          Jag vet att han löste upp hönsgödsel (pellets) i vatten och gödslade med och fick fina skördar och blommor.
          Kan nån tala om hur man doserar och kan man använda hönsgödsel till allt dvs perennarabatten,hallonen, allt i växthuset mm?
          Och behöver man gödsla allt och hur ser man om plantorna har näringsbrist (tänker framförallt på tomater,gurka,paprika)?
          Har även hittat oöppnade påsar med Algomin & Blå korn, är det något jag kan använda mig av och var i såfall?

Tacksam om nån kan upplysa mig // Lotta

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          KRT
          Inlägg 19-05-2012, 16:40
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

Man kan lösa upp blåkorn i vatten och vattna ut dem, då slipper man risken för brännskador och man kan späda det "lagom" så det inte blir för mycket vilket jag tycker är svårt att ha koll på när det är i kulform...

Ett tips ang hönsgödsel - vad du än gör så låt inte uppblött hönsgödsel STÅ, använd det direkt! Det luktar förfärligt om det får stå sick.gif

Redigerat av KRT: 19-05-2012, 16:41

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera
          Blåklockan
          Inlägg 30-05-2012, 06:39
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 38
          Medlem nr: 41 378

CITAT (KRT @ 19-05-2012, 17:40) *
          Man kan lösa upp blåkorn i vatten och vattna ut dem, då slipper man risken för brännskador och man kan späda det "lagom" så det inte blir för mycket vilket jag tycker är svårt att ha koll på när det är i kulform...

Ett tips ang hönsgödsel - vad du än gör så låt inte uppblött hönsgödsel STÅ, använd det direkt! Det luktar förfärligt om det får stå sick.gif

Fast hela vitsen med blåkorn är ju att den är långsamverkande och ska lösas upp under lång tid i marken, löser du upp allt på en gång tappar det hela funktionen och antagligen får man ganska mycket näringsläckage istället.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-07-2025, 23:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon