Du är på rätt spår, gnon 49, och en del andra.
Detta är nog inte menad av kunna analyseras som ex. atomer. Dock är det massor av andra energier som vi kan mäta med nuvarande metoder och sen finns det sådant som vi inte kan mäta alls, ännu.....
Det är ungefär som en radio, man letar kanaler i vanlig mening och hittar det som den radion kan ta emot. Ungefär så fungerar ett mediets hjärna, kopplar upp till sin kanal som de kan möta de som söker oss. Det är det unika i det hela och man är född med den känsligheten att kunna se och förnimma. Alla blir inte medvetna eller blir svartmålade som ljugare redan som barn och stänger av den biten av sig själv.
Jag beundrar dessa duktiga människor/medier som jag har fått träffa och hur svårt deras arbete egentligen är i samhället. Ingen kan ana vilken lättnad det är att kunna hitta ett försvunnets barns kropp och få slut på eländet, ovetskapen och oron. B.la. min lärarinna (för denna omgång) jobbar gratis åt polisen, hon sade att det är inte humant att tjäna pengar på andras sorg och förtvivlan. Jag upplever Sverige som ett trångsynt land när man har upplevt hur det kan vara i andra delar av världen. Där blir man uppskattad och med i gemenskapet, här hånas man och kallas vad som helst. (sorry, för grov jämförelse, vet att det finns många som kommer med öppna sinnen till ett möte).
Vi var fr. olika delar av världen som elever, men det rådde en aceptans och kärlek mellan oss alla. Det var som att komma hem efter en mycket svår resa. Ingen kan lura någon av deras lärare, de åker ut, så skojare söker sig inte dit.
|