NEJ, jag förlöjligar inte dem som inte tror och det är inte min sak att övertyga det till någon heller!!!
Det som jag fick lära mig var att inte falla i den fällan att försöka bevisa något till någon som inte tror. Det var mycket tydlig signal och jag har ju skrivit att andra få tro vad de vill.
DET som jag reagerar på är i största allmänhet den svenska mentaliteten mot oss som är seriösa i sina åtaganden.
Jag fick nämligen en helt annan bild av mediers arbete gm. att söka mig till det bästa stället som finns och vilka kan ge mig mer kunskap om det hela och inte begränsa mig som det kan ske här.
Tro eller ej, men svenskarna nämndes där som sk. "trångsynta" i sitt sätt att bemöta oss och att vi inte skulle bry oss om det utan arbeta i det vi kan och undvika konflikter fr. de som inte tror och acceptera det som det är.
Jag har själv mött personer vilkas anhörig blivit mördade och polisen inte kunnat fastställa skuldfrågan, men gm offrets berättelse hur det hela gick till har jag kunnat hjälpa dessa få sina svar. Mer kan jag inte åta mig för att göra. ....... och det har räckt .....
Redigerat av Ugglemormor: 03-06-2012, 11:50