CITAT (Red Top @ 09-06-2012, 22:50)

Silverarven kan du flytta till berget. Under förutsättninga att det finns lite jord där.

Den har små krav och förökar sig mycket.
Praktlysingen kan lätt ta över hela din trädgård. Jag skulle inte ha den i en rabatt, utan flytta den till något hörn av trädgården där den inte stör. Du får ju ändå njuta av den praktfulla gula blomningen.
STORT tack för ditt svar!
SIlverarven får flytta till beget i morrn

Praktlysingen får också den flytta....uppemot skogskanten!
CITAT (CillaM @ 09-06-2012, 22:56)

Visst kan du flytta praktlysingen istället, men om det hade varit min roddis så hade jag flyttat den först, bra att flytta lysingen till ett annat ställe och rensa rent helt från lysingen, men det kan ta några år innan rötterna faktiskt är borta. Så prio ett för min del, rädda roddisen. Jag har försökt att ha ihjäl min lysing genom att använda det gamla landet som komposthög med diverse grenar o annat. Det funkar inte. O gräva har jag ingen lust med. Men lupinerna börjar ge sig iaf.
Problemet är att den tagit över en hel stor rabatt med en massa roddisar och annat så det känns lättare att flytta på "lysingen".
Ska försöka ta ett kort i morgon på rabatten som jag håller på att rensa upp så du förstår vad jag menar....eller om du har andra tips så är det jättevälkommet!!!
Tack för ditt svar CillaM...jag är så glad att ni orkar med alla frågor!!