NPK ligger på kväve 2,7g, fosfor 0,4g & kalcium 1,6g per 100g. Vilken kruka är bäst till chili växter, plast eller lerkruka? Jag har den i en plast kruka nu, vilken storlek på kruka ska man ha? Den står i en ganska liten kruka nu (12 cm bred & 9 cm djup) växten är 24 cm hög. Är den för liten? Japp jag har bara en växt. Men farsan fick en uppsättning med massa av växter i farsdags present som bla. innehöll en lite Brazil chili växt som jag ska plantera om. Ska man ha nån speciell jord till chiliväxter? Jag listade upp en del grejer som jag funderar på att så, om dom inte är allt för svåra att så, här kommer listan:
Jalapeno, Capsicum annum a-60-frö. Piri piri. Capsicum annum a-60-frö. Ungersk rund Capsicum annum a-70-frö-vit Big Jim Capsicum annum Chacoense Capsicum chacoense Hot Lemon Capsicum baccatum (speciellt den här!!) Aji Capsicum baccatum Cera, Manzano. Capsicum pubescens
Är det nån sort som du tror är för svår för mig att så? Sen när man ska så har jag sett att det delade meningar om, här på odla.nu står det att man ska så i slutet av januari eller februari men på örtagården står det att man ska så dom i mars/april, när ska man sätta dom för bästa resultat? När man kollar på örtagårdens hemsida så står det tex. F 1212-16kr frö & på vissa bara F 1214-23kr, vad är skildnaden, är det att den första köper man styck & den andra en fröpåse?
Tack igen för all hjälp!
Trevlig helg!
Mvh Daniel
|