Tack skall ni ha Evelina och Klint! ...och visst njuter jag ....och sedan börjar jag på något nytt. Det är skapandet som är tjusningen för mig, inte alltid förvaltandet
Hit grävde jag mig fram för ganska många år sedan men andra delar av trädgården har fått växa de senare åren och denhär delen har stått orörd. Ett besvärligt område för strax till vänster står en jättegran och skickar ut sina rötter. Gjorde en gång ett pilstaket som avgränsning men kanten har aldrig varit snygg, alldeles för rak och markerad och nu har staketet multnat ner och är ingen fröjd att titta på.
Det går aldrig att planera så mycket innan man börjar gräva för man vet inte vad som finns inunder. Började med att trimma ner det halvmeterhöga ogräset som växer här.
DSCN19820001_1.JPG ( 97.57k )
Antal nedladdningar: 33Vi fick upp en del stora stenar som kan återanvändas men dehär rår vi inte på. Tyvärr ligger en sten mitt i gropen där jag tänkt plantera min Aralia spinosa. Mycket problemlösning är det med denhär typen av mark men det är också något av tjusningen. Kanter är alltid svåra, här får det inte växa in ogräs från omgivningen och så står här en vacker, välväxt rönn som jag vill införliva i rabatten - tyvärr är den helt genomvuxen av allsköns ogräs så det blir en utmaning..
DSCN20020001.JPG ( 77.66k )
Antal nedladdningar: 29