CITAT (Cilla @ 23-06-2012, 20:48)

Jag har inte sett att Monsanto på sina bruksanvisningar fått rekommendera att deras glyfosatvätska RoundUp används på det här sättet. Det verkar som gjort för spill, dräll och överdosering.
Kan någon av er som rekommenderar detta hänvisa till den RoundUp-förpackning där detta finns beskrivet i bruksanvisningen?
Själv har jag för några år sedan kollat hur kemikalieinspektionens och andras granskning av RoundUp och andra glyfosatprodukter sett ut. Jag kan inte hålla med GMträdvård om att granskningen av medlet var övertygande. Det kunde heller inte Kemikalieinspektionen kalla det i höstas, när fyra sakkunniga berättade om hur de egna resurserna ser ut för granskning.
Tja, om du menar pensling med lösning 1:1 så står det på förpackningen av koncentrat Roundup G. På samma förpackning står det även att man kan pensla outspädd Rondup på nyligen avsågade trädstammar.
Bara en liten fundering, när skall du och andra inse att slaget är förlorat och sluta med korståget mot Roundup? 40 år eller så med medlet utan skadeverkningar borde väl räcka?