CITAT (*Stintan* @ 24-06-2012, 12:56)

Ändå är det det enda du håller på med hela tiden i dina inlägg!
Att vi skulle vara varandras speglar håller jag inte med om alls. Långt därifrån. Det vore hemskt! Till och med mina egna barn är så olika varandra på alla sätt som man bara kan vara.
Det verkar tyvärr att du inte riktigt förstår vad jag menar med allt som jag skriver.
Jag skriver om det som är viktigt för mig och vad jag kommit underfund med om oss människor(om mig själv också)
och med det menar jag inte att du eller någon annan här skulle vara sämre jag vill bara dela med mig!
Jag undrar så VARFÖR du reagerar som du gör på mitt skrivande?!?
Och jag gör mitt bästa att ta reda på VARFÖR jag själv reagerar som jag gör på allt som skrivs här och det är det viktigast för mig,att jag ta ansvar för mitt eget beteende!
Här nedan finns det lite om vad jag menar med spegling:
"Därför har vi speglar för att kunna se oss själva, men det är mer än vår kropp vi har behov av att se. Vi har behov av att se det livsmönster (attityder, beteende) som vi lever i, för att kunna förändra livsmönstret och växa som människa. Då har vi hjälp genom speglingar. Men vad är en spegling? En spegling visar ett spegelvänt uttryck av ett beteende som du har på grund av ett behov. Ett behov av en inre tillfredsställelse. Det är inte hela personen du möter som är speglingen, det är beteendet hos personen som du berörs av på ett eller annat sätt som är en spegling till just dig.
Det är dina problem, fel, svagheter, som du upptäcker i speglingar. När någon är en spegling till dig, vilket du alltid möter, så visar den ett spegelvänt uttryck av det behov som du själv har. Dina uttryck visar alltid vad du har behov av för inre tillfredsställelse och vad du redan har för trygghet. I en spegling, det vill säga när du berörs på något sätt, finns alltid ett behov. Behovet är detsamma, men uttrycken är spegelvända. Det du möter och det som finns runt omkring dig, din familj, dina arbetskamrater, dina barn, dina föräldrar, dina vänner, dina ovänner osv. Är alla speglingar till dig. Du upplever aldrig något som inte har något att lära dig, om dig själv.
Allt har en betydelse....."
Från denna sida:http://www.sjalenskrigare.se/gamlasidan/sida17.htm
Och du Stintan:du är en mycket viktig spegel för mig och jag är oerhört tacksam för det!