|
 Men jag ser nu vilka som har tagit över här ! men ni lyckades inte trycka ner mig på Odliaterna Facebook !där tar folk mig som jag är !"en trevlig människa som bara vill väl och som gillar att odla och som gärna delar med mig av allat !!
hattstugan
15-06-2012, 22:45
Hej Motti!
Saknar dig här!!!
'Kom tillbaka!!! Kram
Aqvakul
16-06-2012, 02:26
CITAT (Motti @ 15-06-2012, 23:43)   Men jag ser nu vilka som har tagit över här ! men ni lyckades inte trycka ner mig på Odliaterna Facebook !där tar folk mig som jag är !"en trevlig människa som bara vill väl och som gillar att odla och som gärna delar med mig av allat !! Oj vad jag är trött på dina kospirationsteorier! Det är ju du själv som genom dina fördomsfulla, och på nätterna ofta ganska aggressiva, angrepp skapar den dåliga stämningen.
malcolm
16-06-2012, 06:19
Stå på dig Motti annars gör någon annan det.
*Stintan*
16-06-2012, 06:29
CITAT (malcolm @ 16-06-2012, 07:19)  Stå på dig Motti annars gör någon annan det.  Och du bidrar ju inte till att göra det bättre precis
Men vad är det som har hänt?
Anki på Öland
16-06-2012, 08:11
CITAT (silos @ 16-06-2012, 08:55)  Men vad är det som har hänt? Ingenting och det är kanske det motti tycker är trist.....
CITAT (Anki på Öland @ 16-06-2012, 09:11)  Ingenting och det är kanske det motti tycker är trist..... Ja,så kan det ju också vara.
Ugglemormor
16-06-2012, 09:35
Det gäller nog att välja hur man Vill ha det? Tänka igenom om man vill bli utsatt för de "ingrodda" vanorna, låta dem störa ens liv eller ha annat för sig. Jag har mina Facebook-vänner fr. Irl, känner dom väl och umgås med dom, dock en del bor längre bort, så man når dem ändå. Jag har inget att säga om Odlas Facebook när jag inte är med där. Men Motti, om du trivs bättre där så slit inte på dig här i forumet, det är inte värt det. Du är så mycket mer än deras spypåse. Jag saknar dig och kan delvis känna på mig hur du tänker.........jag tror att fler än jag trivs med dig här..... Massor av sommarkramar till dig......
mamamaggan
16-06-2012, 09:47
CITAT (Anki på Öland @ 16-06-2012, 09:11)  Ingenting och det är kanske det motti tycker är trist..... Där kom vi nog sanningen närmast! Ifrågasätter igen vem du är Motti och varför du är här och skriver en massa skit om du nu mår så dåligt av att vara här . Är du inte i verkligheten någon som tycker om att röra om i grytan och se hur långt du kan få det hela att gå ? Någon som ser hur många du kan få att tycka synd om dig , som det verkligen inte är synd om , trots att det är du själv som ställer till med allt som du anklagar andra för. Vem är du Motti och varför är du här ?!
CITAT (Aqvakul @ 16-06-2012, 03:26)  Oj vad jag är trött på dina kospirationsteorier! Det är ju du själv som genom dina fördomsfulla, och på nätterna ofta ganska aggressiva, angrepp skapar den dåliga stämningen. Nu får du väl ändå lägga ner, magistern! .Snälla, kan du inte sluta med ditt förnumstiga, självgoda tillrättavisande? Med lite fler som Motti och lite mindre av din "bror duktig" attityd skulle kanske forumet bli riktigt roligt igen Gita CITAT (*Stintan* @ 16-06-2012, 07:29)  Och du bidrar ju inte till att göra det bättre precis  Men det gör du? Ursäkta ett diskret litet fniss. Gita
Myosotis
17-06-2012, 12:36
CITAT (Gita @ 17-06-2012, 13:34)  Nu får du väl ändå lägga ner, magistern! .Snälla, kan du inte sluta med ditt förnumstiga, självgoda tillrättavisande?  Självmål!
CITAT (malcolm @ 16-06-2012, 07:19)  Stå på dig Motti annars gör någon annan det.  Precis, dina inlägg och dina åsikter är precis lika mycket värda som alla andras. Och nog borde man kunna förvänta sig att de som av olika anledningar inte gillar dina åsikter skulle kunna bemöta i sak. Gita CITAT (mamamaggan @ 16-06-2012, 10:47)  Där kom vi nog sanningen närmast! Ifrågasätter igen vem du är Motti och varför du är här och skriver en massa skit om du nu mår så dåligt av att vara här .
Är du inte i verkligheten någon som tycker om att röra om i grytan och se hur långt du kan få det hela att gå ? Någon som ser hur många du kan få att tycka synd om dig , som det verkligen inte är synd om , trots att det är du själv som ställer till med allt som du anklagar andra för.
Vem är du Motti och varför är du här ?! Ja och vem är du? Och varför är du här? Har dina inlägg större värde än Mottis? Gita
CITAT (Gita @ 17-06-2012, 13:40)  Precis, dina inlägg och dina åsikter är precis lika mycket värda som alla andras. Och nog borde man kunna förvänta sig att de som av olika anledningar inte gillar dina åsikter skulle kunna bemöta i sak. Gita Ja och vem är du? Och varför är du här? Har dina inlägg större värde än Mottis? Gita Bra skrivet!
CITAT (Myosotis @ 17-06-2012, 13:36)   Självmål!  Självmål, javisst! Du har visst inte riktigt koll på riktningen och då kan ju bli satt man som du skjuter åt fel håll. Gita CITAT (silos @ 17-06-2012, 13:41)  Bra skrivet!  Jag tycker faktiskt att alla dessa påhopp och drev mot Motti är fantasilösa, dumma, självgoda och dessutom rejält ointelligenta. Gita
CITAT (Gita @ 17-06-2012, 14:02)  Självmål, javisst! Du har visst inte riktigt koll på riktningen och då kan ju bli satt man som du skjuter åt fel håll. Gita Jag tycker faktiskt att alla dessa påhopp och drev mot Motti är fantasilösa, dumma, självgoda och dessutom rejält ointelligenta. Gita Jag håller med dig till 100% och jag tycker överhuvudtaget att någon enda skall påhoppas!
*Stintan*
17-06-2012, 13:57
CITAT (Gita @ 17-06-2012, 14:02)  Självmål, javisst! Du har visst inte riktigt koll på riktningen och då kan ju bli satt man som du skjuter åt fel håll. Gita
Jag tycker faktiskt att alla dessa påhopp och drev mot Motti är fantasilösa, dumma, självgoda och dessutom rejält ointelligenta. Gita Och jag tror att du är här inne och läser alldeles för lite för att överhuvudtaget kunna yttra dig sakligt i frågan! Åtminstone tyder dina inlägg på noll och ingen kännedom om Mottis skriverier på forumet, och då menar jag inte bara senaste månaderna. Jag tänker inte tolerera lögner och förtal bara för att du leker åsiktspolis. Och så kommer Silos efter och vänder kappan efter vinden, fy fan! Att du kommer in och är oförskämd då och då kan väl inte bero på något annat än att du vill hålla igång bråk och tjafs. Håll grytan kokande! Till slut är det väl bara du, Solis, Motti, Ugglemormor och Malcolm kvar här, ja möjligen Ruda också. Det blir nog väldigt intressanta diskussioner ni kommer att ha!
malcolm
17-06-2012, 14:01
CITAT (Aqvakul @ 16-06-2012, 03:26)  Oj vad jag är trött på dina kospirationsteorier! Det är ju du själv som genom dina fördomsfulla, och på nätterna ofta ganska aggressiva, angrepp skapar den dåliga stämningen. Sa han klockan 3:26 på natten...
CITAT (*Stintan* @ 17-06-2012, 14:57)  Och jag tror att du är här inne och läser alldeles för lite för att överhuvudtaget kunna yttra dig sakligt i frågan! Åtminstone tyder dina inlägg på noll och ingen kännedom om Mottis skriverier på forumet, och då menar jag inte bara senaste månaderna. Jag tänker inte tolerera lögner och förtal bara för att du leker åsiktspolis. Och så kommer Silos efter och vänder kappan efter vinden, fy fan! Att du kommer in och är oförskämd då och då kan väl inte bero på något annat än att du vill hålla igång bråk och tjafs. Håll grytan kokande! Till slut är det väl bara du, Solis, Motti, Ugglemormor och Malcolm kvar här, ja möjligen Ruda också. Det blir nog väldigt intressanta diskussioner ni kommer att ha!  1. Hur ofta jag är inne och läser har du ingen aning om, jag kanske bara inte har samma behov som du att kommentera i stort sett allt. 2: Om du tycker att det är oförskämt att protestera mot drev och mobbing så får det stå för dig 3.Att det endast skulle bli dem du listar ovan kvar är nog en minimal risk. Du själv tillhör väl de allra flitigaste skribenterna och de trådar där dina mer eller mindre intelligenta "giftpilar" inte förekommer både en och flera gånger är ju få även om du inte framför en relevant åsikt eller tanke särskilt ofta. 4. För övrigt replikerade du exakt så som jag förväntat mig!!!!!! Gita
Här var det korsdrag minsann. Att bli irriterad av andras inlägg måste vara ett tråkigt tidsfördriv. Alla har ju sin rätt att skriva inlägg även om inläggen inte passar alla.
*Stintan*
17-06-2012, 15:13
CITAT (Gita @ 17-06-2012, 15:11)  1. Hur ofta jag är inne och läser har du ingen aning om, jag kanske bara inte har samma behov som du att kommentera i stort sett allt. 2: Om du tycker att det är oförskämt att protestera mot drev och mobbing så får det stå för dig 3.Att det endast skulle bli dem du listar ovan kvar är nog en minimal risk. Du själv tillhör väl de allra flitigaste skribenterna och de trådar där dina mer eller mindre intelligenta "giftpilar" inte förekommer både en och flera gånger är ju få även om du inte framför en relevant åsikt eller tanke särskilt ofta. 4. För övrigt replikerade du exakt så som jag förväntat mig!!!!!! Gita Vad är det för mobbing att påtala lögner och förtal? Ja jag tycker det är oförskämt att du hoppar på mig för att jag inte accepterar Mottis lögner om mig! Särskilt som du inte är insatt och har fakta. Hur ofta jag skriver i forumet har inte med saken att göra. I synnerhet som jag inter bara skriver i Småpratsavdelningen.
CITAT (*Stintan* @ 17-06-2012, 14:57)  Och jag tror att du är här inne och läser alldeles för lite för att överhuvudtaget kunna yttra dig sakligt i frågan! Åtminstone tyder dina inlägg på noll och ingen kännedom om Mottis skriverier på forumet, och då menar jag inte bara senaste månaderna. Jag tänker inte tolerera lögner och förtal bara för att du leker åsiktspolis. Och så kommer Silos efter och vänder kappan efter vinden, fy fan! Att du kommer in och är oförskämd då och då kan väl inte bero på något annat än att du vill hålla igång bråk och tjafs. Håll grytan kokande! Till slut är det väl bara du, Solis, Motti, Ugglemormor och Malcolm kvar här, ja möjligen Ruda också. Det blir nog väldigt intressanta diskussioner ni kommer att ha!  Nu är tyvärr din egen ton inte särskilt trevlig! Vad det gäller Motti,dig eller andra här på småprat så respektera jag era åsikter,till och med kan hålla med då och då.Vad Motti eller andra skriver här är inte mitt ansvar,utan alla har ansvar för sitt skrivande. Det var intressant att du tycker att jag vänder kappan efter vinden...kan du utveckla det lite eftersom jag ej riktigt förstår vad du menar med det? Och vad menar du med att Gita,Motti,Ugglemor,Malcolm,Ruda och jag ensamma skulle kanske bli kvar här? Jag för min del tycker om varenda medlem här men kan visst tycka illa om mångas beteende,även ditt beteende Stintan,men jag hoppar inte på mina medmänniskor här eller gör mig löjlig över dem! CITAT (gnon49 @ 17-06-2012, 15:42)  Här var det korsdrag minsann. Att bli irriterad av andras inlägg måste vara ett tråkigt tidsfördriv. Alla har ju sin rätt att skriva inlägg även om inläggen inte passar alla.  Det skriver jag under!!!
*Stintan*
17-06-2012, 15:26
CITAT (silos @ 17-06-2012, 16:20)  Nu är tyvärr din egen ton inte särskilt trevlig!
Vad det gäller Motti,dig eller andra här på småprat så respektera jag era åsikter,till och med kan hålla med då och då.Vad Motti eller andra skriver här är inte mitt ansvar,utan alla har ansvar för sitt skrivande.
Det var intressant att du tycker att jag vänder kappan efter vinden...kan du utveckla det lite eftersom jag ej riktigt förstår vad du menar med det?
Och vad menar du med att Gita,Motti,Ugglemor,Malcolm,Ruda och jag ensamma skulle kanske bli kvar här?
Jag för min del tycker om varenda medlem här men kan visst tycka illa om mångas beteende,även ditt beteende Stintan,men jag hoppar inte på mina medmänniskor här eller gör mig löjlig över dem! Jag bryr mig faktiskt inte om vad du tycker. Nu var det Gita jag skrev inlägget till...inte dig. Ju fler som lägger sig i desto värre soppa blir det, i synnerhet som ni snackar utan att ha fakta.
CITAT (*Stintan* @ 17-06-2012, 16:26)  Jag bryr mig faktiskt inte om vad du tycker. Nu var det Gita jag skrev inlägget till...inte dig.
Ju fler som lägger sig i desto värre soppa blir det, i synnerhet som ni snackar utan att ha fakta. Men det vet jag ju att du inte bryr dig om vad andra tycker och tänker! Visst skrev du till Gita men nämnde mig två gånger detta gör självklart att jag skriver ett svar till dig! Varför inte sluta själv att röra i soppan!? Jag har en hel del fakta härifrån vad det gäller detta ämne! Med dig Stintan vet jag att det endast blir som att diskutera med luften,det bara viner en massa ord från dig,alltså enkelspårig "diskussion"........  Vem är du egentligen undrar jag?
CITAT (*Stintan* @ 17-06-2012, 16:26)  Jag bryr mig faktiskt inte om vad du tycker. Nu var det Gita jag skrev inlägget till...inte dig.
Ju fler som lägger sig i desto värre soppa blir det, i synnerhet som ni snackar utan att ha fakta. En liten fråga bara.... Om nu ditt inlägg var riktat enbart till mig varför drar du då in andra personer i det? Sen är det ju så att detta är ett öppet forum där vem som vill har rätt att kommentera vilka inlägg de vill. Du har med andra ord ingen speciell rätt att bestämma vem som bemöter dina inlägg, vill du föra en privat konversation så har du hamnat fel. Gita
*Stintan*
17-06-2012, 16:18
CITAT (silos @ 17-06-2012, 16:47)  Men det vet jag ju att du inte bryr dig om vad andra tycker och tänker! Visst skrev du till Gita men nämnde mig två gånger detta gör självklart att jag skriver ett svar till dig! Varför inte sluta själv att röra i soppan!? Jag har en hel del fakta härifrån vad det gäller detta ämne! Med dig Stintan vet jag att det endast blir som att diskutera med luften,det bara viner en massa ord från dig,alltså enkelspårig "diskussion"........ Vem är du egentligen undrar jag? Jag bryr mig väldigt mycket om vad människor jag känner förtroende för tycker och tänker. Du har faktiskt ingen aning. Nu handlar det faktiskt om Motti och att hon sprider lögner och förtal om bl.a. mig och det låter jag och de som vet hur det ligger till inte stå oemotsagt. Att diskutera detta med dig och Gita är meningslöst efterom ni inte har fakta.
CITAT (*Stintan* @ 17-06-2012, 17:18)  Jag bryr mig väldigt mycket om vad människor jag känner förtroende för tycker och tänker. Du har faktiskt ingen aning.
Nu handlar det faktiskt om Motti och att hon sprider lögner och förtal om bl.a. mig och det låter jag och de som vet hur det ligger till inte stå oemotsagt.
Att diskutera detta med dig och Gita är meningslöst efterom ni inte har fakta. Där är vi totalt olika,jag själv bryr mig om alla människor oavsätt vilka de är...jag dömer inte en enda människa på denna vår planet,alla är vi värdefulla. Men Stintan,varför håller du inte detta med Motti då eller svarar hon inte på dina mail,men det gör inte du heller om jag nu minns rätt,jag skrev till dig faktiskt en gång.Tänkte att det vore roligt att lära känna dig eftersom du bor i Sörmland och är också hundägare. Och jag skulle fortfarande vilja lära känna dig irl!Jag har säkert mycket att lära ifrån dig!
*Stintan*
17-06-2012, 18:17
CITAT (silos @ 17-06-2012, 17:33)  Där är vi totalt olika,jag själv bryr mig om alla människor oavsätt vilka de är...jag dömer inte en enda människa på denna vår planet,alla är vi värdefulla.
Men Stintan,varför håller du inte detta med Motti då eller svarar hon inte på dina mail,men det gör inte du heller om jag nu minns rätt,jag skrev till dig faktiskt en gång.Tänkte att det vore roligt att lära känna dig eftersom du bor i Sörmland och är också hundägare. Och jag skulle fortfarande vilja lära känna dig irl!Jag har säkert mycket att lära ifrån dig! Men jösses det var Motti som startade tråden! Vadå mail??? Varför skulle detta avhandlas i mail? Det som skrivs i forumet får avhandlas i forumet. Jag har inte för vana att sitta och maila andra forummedlemmar jag inte känner och jag har för närvarande inget behov av att utöka min mailinglista heller. Den är för en helt privat sfär. Du har väl inte min mailadress och jag kan inte påminna mig att jag fått något mail av dig, möjligen något PM. Ibland får man PM som man inte vet vad man ska svara och då händer det nog att jag inte skickar svar. Men detta behöver vi inte ens diskutera tycker jag.
mamamaggan
18-06-2012, 07:17
Gita , vem är du och varför är dina inlägg värda mer än andras? Med vilken rätt går du in och knäpper folk , som inte gillar Motti , på näsan ?
Vi har all rätt i världen att ifrågasätta Motti så som hon/han beter sig.
Man skulle kunna tro att du och Motti är en och samma person , ni vill bara ställa till oreda verkar det som .
Jag ifrågasätter även dig Gita , vem är du egentligen och vad gör du på Odla?
När personer bara är inne för att röra om i grytan så får de finna sig i att bli ifrågasatta,
Varför är Motti inne ständigt och jämt och beklagar sig även om ingen har skrivit något negativt om henne/honom ? Bara för att provocera antar jag , nej jag är övertygad om det.
Likadant med dig Gita , du verkar bara vara här för att provocera.
Så , vilka är ni egentligen Motti och Gita ? Det skulle vara intressant att få veta sanningen om er.
CITAT (*Stintan* @ 17-06-2012, 19:17)  Men jösses det var Motti som startade tråden! Vadå mail??? Varför skulle detta avhandlas i mail? Det som skrivs i forumet får avhandlas i forumet. Jag har inte för vana att sitta och maila andra forummedlemmar jag inte känner och jag har för närvarande inget behov av att utöka min mailinglista heller. Den är för en helt privat sfär.
Du har väl inte min mailadress och jag kan inte påminna mig att jag fått något mail av dig, möjligen något PM. Ibland får man PM som man inte vet vad man ska svara och då händer det nog att jag inte skickar svar. Men detta behöver vi inte ens diskutera tycker jag. Jag menade PM.Jag tänkte bara att både Motti och du kunda skriva PM till varandra om detta och nu inser jag att jag borde ju har skrivit detta till Motti i första hand och inte till dig! Och du har nog rätt även i det att jag inte ha all fakta om den här saken så förlåt att jag la mig i och gjorde soppan bara sämre...vet inte vad som for i mig...kanske fick nån liten trollbakterier!? Du har rätt,inte behöver vi diskutera detta! Nu önskar jag dig en fin-fin dag!
*Stintan*
18-06-2012, 08:48
CITAT (silos @ 18-06-2012, 08:35)  Jag menade PM.Jag tänkte bara att både Motti och du kunda skriva PM till varandra om detta och nu inser jag att jag borde ju har skrivit detta till Motti i första hand och inte till dig! Och du har nog rätt även i det att jag inte ha all fakta om den här saken så förlåt att jag la mig i och gjorde soppan bara sämre...vet inte vad som for i mig...kanske fick nån liten trollbakterier!? Du har rätt,inte behöver vi diskutera detta! Nu önskar jag dig en fin-fin dag! Varför ska man sitta och dividera i PM med folk man inte gillar och som öppet ljuger och är oförskämda på forumet? Nej tack! Folk får stå för vad dom skriver öppet. Det är mycket bättre att alla kan se hur illa vissa människor bär sig åt. Annars blir det bara ännu mer förutfattade meningar och spekulationer. Jag använder PM-funktionen ytterst sparsamt men när jag använder den så är det för privata meddelanden av annat slag. Varför du eller någon annan för den delen skulle råda någon att avhandla saker och ting genom PM begriper jag inte. Det bestämmer väl var och en själv. Det bästa vore väl om folk som inte har fakta lät bli att lägga sig i istället för att lägga mer ved på brasan. I det här fallet är det många som vet vad det handlar om eftersom dom både finns på facebook och här och då är det faktiskt rätt löjligt att andra håller på och tjafsar. Ha en fin dag du också!
CITAT (*Stintan* @ 18-06-2012, 09:48)  Varför ska man sitta och dividera i PM med folk man inte gillar och som öppet ljuger och är oförskämda på forumet? Nej tack! Folk får stå för vad dom skriver öppet. Det är mycket bättre att alla kan se hur illa vissa människor bär sig åt. Annars blir det bara ännu mer förutfattade meningar och spekulationer. Jag använder PM-funktionen ytterst sparsamt men när jag använder den så är det för privata meddelanden av annat slag.
Varför du eller någon annan för den delen skulle råda någon att avhandla saker och ting genom PM begriper jag inte. Det bestämmer väl var och en själv. Det bästa vore väl om folk som inte har fakta lät bli att lägga sig i istället för att lägga mer ved på brasan. I det här fallet är det många som vet vad det handlar om eftersom dom både finns på facebook och här och då är det faktiskt rätt löjligt att andra håller på och tjafsar.
Ha en fin dag du också! När jag nu har ordetligt tänkt efter så har du faktiskt rätt! Jag fick en del otrevliga PM då min "storhetstid  "var här på småprat och lögnerna florerade om mig och min person och det var ju inte roligt! :(och det var lika hemskt här på småprat  även fastän jag blev i slutändan en vinnare och kan idag endast känna tacksamhet för det som var då! Oj oj,jag som har letat efter allt som skulle finnas om detta på FB för att bättre fatta detta,men har inte hittat överhuvudtaget något tjafs därinne!Så var kan jag hitta det?
*Stintan*
18-06-2012, 10:00
CITAT (silos @ 18-06-2012, 10:33)  När jag nu har ordetligt tänkt efter så har du faktiskt rätt! Jag fick en del otrevliga PM då min "storhetstid  "var här på småprat och lögnerna florerade om mig och min person och det var ju inte roligt! :(och det var lika hemskt här på småprat  även fastän jag blev i slutändan en vinnare och kan idag endast känna tacksamhet för det som var då! Oj oj,jag som har letat efter allt som skulle finnas om detta på FB för att bättre fatta detta,men har inte hittat överhuvudtaget något tjafs därinne!Så var kan jag hitta det? Bry dig inte! Du har ju inte med saken att göra!
CITAT (*Stintan* @ 18-06-2012, 11:00)  Bry dig inte! Du har ju inte med saken att göra! Men jag är ju helt enkelt nyfiken!
*Stintan*
18-06-2012, 10:04
Jaha men då får du väl fortsätta vara det.
CITAT (silos @ 18-06-2012, 11:02)  Du har all rätt att vara nyfiken på ett offentligt forum. Dessutom kan det vara underhållande att följa gläfset. Njut av samvaron med dina nära o kära idag Silos.
malcolm
18-06-2012, 12:10
Det är de bråkigaste trådarna som verkar intressantas, se bara på den negativa tråden om Japan etc. jämfört med den positiva som har betydligt färre besökare. 339 mot 1660.
CITAT (malcolm @ 18-06-2012, 13:10)  Det är de bråkigaste trådarna som verkar intressantas, se bara på den negativa tråden om Japan etc. jämfört med den positiva som har betydligt färre besökare. 339 mot 1660. Visst är det lustigt och ändå klagas det hej vilt på tjafs trådarna....det luktar en aning dubbelmoral för mig! CITAT (gnon49 @ 18-06-2012, 12:53)  Du har all rätt att vara nyfiken på ett offentligt forum. Dessutom kan det vara underhållande att följa gläfset. Njut av samvaron med dina nära o kära idag Silos. Jag blir tyvärr alltid nyfiken på sådant som jag ej helt fått klart för vad det hela handlar om,dessa antydingar hit och dit...och visst kan allt detta vara väldigt underhållande! Jag hade det fullständigt underbart med mina nära och kära idag!
CITAT (mamamaggan @ 18-06-2012, 08:17)  Gita , vem är du och varför är dina inlägg värda mer än andras? Med vilken rätt går du in och knäpper folk , som inte gillar Motti , på näsan ?
Vi har all rätt i världen att ifrågasätta Motti så som hon/han beter sig. Man skulle kunna tro att du och Motti är en och samma person , ni vill bara ställa till oreda verkar det som . Jag ifrågasätter även dig Gita , vem är du egentligen och vad gör du på Odla?
När personer bara är inne för att röra om i grytan så får de finna sig i att bli ifrågasatta,
Varför är Motti inne ständigt och jämt och beklagar sig även om ingen har skrivit något negativt om henne/honom ? Bara för att provocera antar jag , nej jag är övertygad om det.
Likadant med dig Gita , du verkar bara vara här för att provocera.
Så , vilka är ni egentligen Motti och Gita ? Det skulle vara intressant att få veta sanningen om er. Men hallå där, nu får du nog kliva ner några snäpp. Om du inte redan förstått så skall jag tala om att det här är ett forum öppet för precis vem som helst. Den där mobbnings och drevmentaliteten som du och några fler står för är helt enkelt bara ynklig. Om du nu inte gillar Motti eller för den delen någon annan som person så behåll det för dig själv och om du ogillar någons åsikter och värderingar så bemöt i sak på ett sakligt hyfsat sätt. Jag tror nu på intet sätt att mina inlägg skulle vara mera värda än andras men du verkar vidhålla att just dina är det, så snälla tala om vad som är så intressant som du bidrar med. Gita
Först vill jag tacka alla för stödet jag fått för mina åsikter och om vad som händer här på Småprat  Tycker det är otäckt med mobben här och jag tror inte småprat är till för det ,det kan inte ha varit tanken från början att man ska hålla till här för att trycka ner andra . Kan bara småle när jag läser Mammamaggan och Stintans inlägg här ! vem jag är har jag visat genom att vara vänlig mot alla här och dom som känner igen mig sedan många år vet att jag inte är någon spydig otrevlig beräknad person tvärt om!men när jag gång på mgång får ta skit och spydigheter från Mammamagga och Stintan och en del andra här så tar tålamodeet slut och man hugger tillbaks naturligtvis !varför ska jag sitta här och ta en massa glåpord och personliga påhopp utan att reagera ?sen blir jag arg när jag ser hur vissa här går fram mot andra som visar svaghet av något slag .Lite förvånad över Aqvakuls inlägg !när jag blev påhoppad första gångerna så fick jag ett PM från dig där du gav mig ditt stöd mm !du som lärare borde väl föregå med gott exempel och stoppa mobbingen här  jag är ju inte den enda som blir utsatt här men du hakar på mobben är du rädd för att själv bli utsatt ? !En del här försökte som sakt ge sig på mig igen på Odliatern på Facebook och jag vet i stort set vilka av er det va för ni ville inte lämna ut ert nick och namn då hade vi ju fått se vilka ni är med riktiga namn !men där gick ni bet direkt för där var det en överväldigande majoritet som sa till er att lägga av med skittsnacket och mobbingen mot mig och andra .Frågan är väl igentligen vilka ni är ? inte vem jag är för jag vet att jag är en godhjärtad människa som bara vill väl och gärna ställer upp för andra som behöver det jag är känd för det bland vänner och bekanta .Tycker nog att det viktigaste är att jag själv vet vem jag är och att jag har ett gott hjärta .Tycker det är ynkligt med nätmobbing !
Blomstertanten
23-06-2012, 22:50
Det är ju väldigt märkligt att ingen annan på Odlaiter på Facebook verkar ha samma version som du av vad som hände där!!!! Om du nu måste hålla på att älta så håll dig åtminstone till sanningen! Det var du som drog i gång prat om troll och blev ombedd att inte ta med skit från Odla till Facebook!!!! Och vad blir bättre av att du ältar och tjatar och drar upp gammalt groll hela tiden??? Det är precis som om du måste ha uppmärksamhet och enda sättet du kan komma på att dra upp gammalt och att dessutom förvrida sanningen! Det är faktiskt i långa loppet bara du själv som förlorar på det. Ett råd i all välmening: Fundera lite över hur du själv uppträder! Och sluta skrika om mobbning så fort någon inte har samma åsikt som dej!
*Stintan*
23-06-2012, 22:56
Om du nu är så godhjärtad kan du ju börja med att sluta ljuga! För det är lögn och förbannad dikt att det var någon annan än du själv som började tjafsa på Facebook och det var du som av flera blev ombedd att sluta med det. Ingen har försökt ge sig på dig på Facebook bara bett dig lägga av att tjafsa! Vadå lämna ut nick och namn? Jag vet vilka det var som sa till dig och jag var inte en av dom. Jag börjar undra om det är något fel på din läsförståelse.
Här på forumet skriker du mobbning så fort någon har en annan åsikt än du men du tänker sällan efter vad det är du själv kläcker ur dig. Lägg ner och gå vidare!
mamamaggan
23-06-2012, 23:12
Fortsätter att ifrågasatta Motti m fl , de som stöder henne mest angående hennes tjafs . För mig verkar det ganska klart att det finns några som " oss lura aprillo " .
Visst , egentligen ska man inte mata " djuren i buren " men kan inte låta bli ändå att skriva och ifrågasätta.
Är det verkligen så roligt att röra om och se reaktionerna ? Är det någon slags försenat barnsligt test av gränser ? Är det roligt att köra med överdrivna stereotypa grejer om blonda hårfrisörskor ?
Gapskrattar åt dina inlägg Motti , så barnsligt och överdrivet .
CITAT (Motti @ 23-06-2012, 23:25)  Först vill jag tacka alla för stödet jag fått för mina åsikter och om vad som händer här på Småprat  Tycker det är otäckt med mobben här och jag tror inte småprat är till för det ,det kan inte ha varit tanken från början att man ska hålla till här för att trycka ner andra . Kan bara småle när jag läser Mammamaggan och Stintans inlägg här ! vem jag är har jag visat genom att vara vänlig mot alla här och dom som känner igen mig sedan många år vet att jag inte är någon spydig otrevlig beräknad person tvärt om!men när jag gång på mgång får ta skit och spydigheter från Mammamagga och Stintan och en del andra här så tar tålamodeet slut och man hugger tillbaks naturligtvis !varför ska jag sitta här och ta en massa glåpord och personliga påhopp utan att reagera ?sen blir jag arg när jag ser hur vissa här går fram mot andra som visar svaghet av något slag .Lite förvånad över Aqvakuls inlägg !när jag blev påhoppad första gångerna så fick jag ett PM från dig där du gav mig ditt stöd mm !du som lärare borde väl föregå med gott exempel och stoppa mobbingen här  jag är ju inte den enda som blir utsatt här men du hakar på mobben är du rädd för att själv bli utsatt ? !En del här försökte som sakt ge sig på mig igen på Odliatern på Facebook och jag vet i stort set vilka av er det va för ni ville inte lämna ut ert nick och namn då hade vi ju fått se vilka ni är med riktiga namn !men där gick ni bet direkt för där var det en överväldigande majoritet som sa till er att lägga av med skittsnacket och mobbingen mot mig och andra .Frågan är väl igentligen vilka ni är ? inte vem jag är för jag vet att jag är en godhjärtad människa som bara vill väl och gärna ställer upp för andra som behöver det jag är känd för det bland vänner och bekanta .Tycker nog att det viktigaste är att jag själv vet vem jag är och att jag har ett gott hjärta .Tycker det är ynkligt med nätmobbing ! Stå på dig Motti och tänk att de som hoppar på dig tyvärr inte kan göra bättre,eftersom de som mobbar tycs inte se vad de gör när de hugger och ger spydigheter till andra medlemmar:( CITAT (mamamaggan @ 24-06-2012, 00:12)  Fortsätter att ifrågasatta Motti m fl , de som stöder henne mest angående hennes tjafs . För mig verkar det ganska klart att det finns några som " oss lura aprillo " .
Visst , egentligen ska man inte mata " djuren i buren " men kan inte låta bli ändå att skriva och ifrågasätta. Är det verkligen så roligt att röra om och se reaktionerna ? Är det någon slags försenat barnsligt test av gränser ? Är det roligt att köra med överdrivna stereotypa grejer om blonda hårfrisörskor ? Gapskrattar åt dina inlägg Motti , så barnsligt och överdrivet . Vad betyder "oss lura"aprillo?
*Stintan*
24-06-2012, 07:47
CITAT (silos @ 24-06-2012, 08:40)  Stå på dig Motti och tänk att de som hoppar på dig tyvärr inte kan göra bättre,eftersom de som mobbar tycs inte se vad de gör när de hugger och ger spydigheter till andra medlemmar:(  Silos du silar mygg och sväljer kameler tyvärr! Vilka är det nu som hoppar på andra?
Anki på Öland
24-06-2012, 08:12
CITAT (*Stintan* @ 23-06-2012, 23:56)  ...............började tjafsa på Facebook och det var du som av flera blev ombedd att sluta med det. Ingen har försökt ge sig på dig på Facebook bara bett dig lägga av att tjafsa! ............! Det var jag som sa till dig att lämna Odlas forum på Odla och inte dra med ditt skitsnack till Facebook. Det var du som började svamla om troll i tråden där alla presenterade sig och talade om vilka nick dom hade på odla! INGEN har sagt ett ont ord om dig eller någon annan på den sidan på fb, där tjafsas inte, där samlas vuxna människor och pratar trädgård och allt som tillhör - och det vet du mycket väl själv också!!
CITAT (*Stintan* @ 24-06-2012, 08:47)  Silos du silar mygg och sväljer kameler tyvärr! Vilka är det nu som hoppar på andra? Det är väl så att vi männisor till slut får nog och fräser tillbaka som nu har hänt med Motti! INGEN ENDA har rätt att göra påhopp här eller IRL!!! Jag har tittat på alla av Motti startade trådar och jag ser att från dessa trådar lyser en god,varmhjärtad och kärleksfull människa! Jag ser Motti som min medmänniska,precis som jag ser dig och jag har ingen anledning att hoppa på henne eller dig eller någon annan! MEN jag skulle faktiskt kunna skriva en hel del om ditt och andras BETEENDE här på småprat och självklart även Mottis och även mitt eget beteende,men vad skulle det tjäna till????!!!
*Stintan*
24-06-2012, 09:05
CITAT (Anki på Öland @ 24-06-2012, 09:12)  Det var jag som sa till dig att lämna Odlas forum på Odla och inte dra med ditt skitsnack till Facebook. Det var du som började svamla om troll i tråden där alla presenterade sig och talade om vilka nick dom hade på odla! INGEN har sagt ett ont ord om dig eller någon annan på den sidan på fb, där tjafsas inte, där samlas vuxna människor och pratar trädgård och allt som tillhör - och det vet du mycket väl själv också!! För att höga vederbörande inte ska ta fel så kanske det bör förtydligas att Ankis inlägg ovan riktar sig till dig Motti!
CITAT (*Stintan* @ 24-06-2012, 10:05)  För att höga vederbörande inte ska ta fel så kanske det bör förtydligas att Ankis inlägg ovan riktar sig till dig Motti! Får jag vara lite spydig nu,är du rädd att du blir utpekad som bråkstake!?
*Stintan*
24-06-2012, 09:39
CITAT (silos @ 24-06-2012, 09:47)  Det är väl så att vi männisor till slut får nog och fräser tillbaka som nu har hänt med Motti!
INGEN ENDA har rätt att göra påhopp här eller IRL!!!
Jag har tittat på alla av Motti startade trådar och jag ser att från dessa trådar lyser en god,varmhjärtad och kärleksfull människa!
Jag ser Motti som min medmänniska,precis som jag ser dig och jag har ingen anledning att hoppa på henne eller dig eller någon annan!
MEN jag skulle faktiskt kunna skriva en hel del om ditt och andras BETEENDE här på småprat och självklart även Mottis och även mitt eget beteende,men vad skulle det tjäna till????!!! Den som är utan skuld kastar första stenen Silos! Motti har fräst ifrån och svamlat oredligt sen första början när andras åsikter inte passat henne. Ett evigt ältande! Varför skulle jag inte få säga ifrån när Motti ljuger och hittar på om mig och andra i i stort sett vartenda inlägg hon gör? Du är inte ensam om att kunna skriva en hel del om andras beteende så varför ens nämna det? Varför håller du på och tjafsar när du inte är inblandad när det gäller Motti? Det blir inte bättre av att du lägger dig i sånt som du knappt vet något om. Tycker du det är roligt att bråka....det verkar så.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|