Mina besväär började i torsdags och i fredags (midsommarafton) ringde jag till sjukhuset och frågade vad jag skulle göra. När de fick höra om mina symptom tyckte de att jag skulle ringa 112 vilket jag också gjorde, de skulle skicka en ambulans men de hade inga tillgängliga så jag fick åka taxi istället. Kom till neurologn där de konstaterade att jag inte fått en stroke i alla fall och det blev en ny taxi till Karolinska sjukuset i Solna, kom dit vid åttatiden på kvällen men vid ettiden orkade jag inte vänta längre utan åkte hem. Ringde till vårdcentralen imorse men det fanns inga tider kvar och min husläkare har semester, vid tio ringde de från Huddinge sjukhus och ville att jag skulle komma vid kl. 13.40 vilket jag också gjorde. Blev fel först eftersom jag gått till akuten precis som förra gången men jag skulle till avdelningen. Nåja, kom till avdelningen något försenad men det gjorde ingening och fick träffa en läkare. Samma medicin som förra gången och just nu är sonen på väg för att hämta ut dem. Fick parkeringsböter vid sjukhuset, hela stora parkeringen var avstängd då det varit ett ras där tidigare i veckan men jag kommer att överklaga. HUR kan man dela ut P-böter när hela sjukhusets parkering är avstängd...? Finns ju inte en laglig plats att tillgå.
http://www.medrek.se/vardnyheter/%C3%B6vri...3-12-103104.htmParkeringsvärdar säger ansvariga Locum men jag såg inte en enda trots flera varv på området...
Redigerat av malcolm: 25-06-2012, 16:10