Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563
Men jag ser nu vilka som har tagit över här ! men ni lyckades inte trycka ner mig på Odliaterna Facebook !där tar folk mig som jag är !"en trevlig människa som bara vill väl och som gillar att odla och som gärna delar med mig av allat !!
Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891
Denna tråden övertygar mig om två saker; dels gör jag helt rätt i att på facebook undvika allt vad odla.nu heter så man inte blir närmare bekant och dras in i alla bråk och intriger där också och får folk för nära in på sig. Och dels så behövs det moderatorer på odla.
På en del forum tillåter de inte att man korspostar inlägg dvs postar samma inlägg i flera trådar och sedan börjar referera till vad person X svarade i tråden A för att ta upp det och fortsätta bråka i tråden B. Inlägg ska postas i rätt ämne och inte överallt, dessutom blir det obegripligt att hänga med i vad som har sagts var och när när man "krigar på alla fronter". Nu har Motti dessutom dragit in Facebook här och en påstådd diskussion som kanske hälften av odlas användare inte ens har tillgång till att läsa!
Jag kollade lite i den diskussionen på Facebook för ett tag sedan då det är en öppen grupp och jag tycker det mest är en storm i ett vattenglas. en tillrättavisning om att hålla sig till ämnet ska väl inte behöva ältas hur länge som helst?