Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Träd som ej rotat sig?
          Cillavan
          Inlägg 28-06-2012, 21:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 28
          Medlem nr: 47 237

Skulle plocka bort stödstolparna till min vitbrokiga skoggslönn och insåg att den har inte rotat sig alls på 3 år!? La sig helt ned i blåsten häromdagen. SÅ nu har jag grävt på mer jord, vattnat och satt 2 nya stöd mittemot varandra med lite längre band så att trädet ska kunna vaja mer. Kan jag göra något mer? Har jag gjort rätt tro?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva 33c
          Inlägg 29-06-2012, 19:07
          Länk hit: #2

Gäster

Jag hade ett träd som gjorde så där också, en näverhägg. Men i det fallet var det inte stödets fel, hade inga alls, utan att växtplatsen var för torr och jag stödvattnade för dåligt under etableringstiden, de första två åren. Nu har jag flyttat det (mycket lätt att gräva upp kan jag säga....) och varit duktigare på att vattna och nu har det fäst och jag ser att tillväxten har tagit fart. Förut stod det still....
          Så om du satt de nya stöden lågt och sen vattnar rejält varje vecka denna sommar och kanske även nästa, så blir det säkert bra. Jag minns att Cilla skrivit nåt om mängderna vatten det handlar om men minns inte riktigt, 60-70 liter i veckan, kan det ha varit det tro?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 00:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon