CITAT (Alba @ 13-07-2012, 20:14)

Jag hittar inte det du säger.
Jag högerklickar längst ned på skrivbordet i aktivitetsraden och väljer aktivitetshanteraren och där finns flera flikar att klicka på bla processer. Om jag högerklickar sen på en rad inne i processer avsluta process, avsluta processträd, ange prioritet och ange processortilldelning. Inget om egenskaper kommer upp där.
Konstigt. Skulle ge dig förslag på att gå in på att "öppna filens mapp" för man får fram ett val på egenskaper där också. Men du kan kanske inte välja det heller(?).
Annars får du skriva in processens namn. Man ska vara försiktig med att ta bort processer. Om jag fattat det rätt så är det bättre att låta virusprogram göra det. Eller låta dom ta bort det som skapar processen.
Intressant...såg nu när jag tittade att om jag går in på "rad inne i processer" som du kallar det, högerklickar och trycker fram "öppna filens mapp" så kan jag göra en virussökning på själva processen. Osäker på vad nytta det gör och om antivirusprogrammen skriker för själva viruset/(eller trojanen) behöver inte sitta vad jag förstår inte i processen. Viruset/trojanen skapar det och det är inte alla processer som syns där(Tror jag?). Kanske det gör nytta om man efteråt gör en virussökning...bara en gissning.