|
kommer också ihåg många av de uppräknade serierna,familjen ashton följde jag slaviskt likaså forsythsagan version 1(ny version sändes för några år sedan,kul att jämföra men jag tyckte ettan var bättre),överhuvudtaget är britterna mästare på serier,alltid duktiga skådisar och intressanta miljöer. kapten kloss såg jag i ungdomsåren och det var spännande,tveksamt om jag tyckt samma nu,polsk och troligen färgad med politik,något som man förmodligen inte reagerade på då. en annan serie som jag var facinerad av var den tyska sience-fiction serien rymdskepp orion(tveksam om den hette det,men jag har kvar pocketböckerna från den tiden och de kallas så.) svenska serier är givetvis Raskens,vilket härligt tidsdokument med ypperliga skådisar,Selambs tittade jag också på,troligen bortglömd men mycket bra.och så de tidigare deckarserierna,Enkelstöten och efterföljaren,dubbelstöten.Hassel är ju också en höjdare,finns numera på dvd,rekommenderas. Babels hus väckte ju debatt på sin tid om den offentliga sjukvården,det har ju inte blivit bättre kan man konstatera. Ulf
|