Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Stor trädgård
          Trädgårds Carina
          Inlägg 05-07-2012, 11:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 75 047

Jag saknar reportage och tips i tidningar m.m. om hur man kan göra med en STOR trädgård. Det finns hur mycket som helst skrivet om hur man ska planera en liten trädgård, radhustomt, balkong etc. men aldrig något om hur man smart fyller ut en stor trädgård. Något för tidningsskribenterna att tänka på.
          Nu har jag fått till det hyfsat bra i min 3300 kvm stora "hästhage" men det återstår en hel del.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          lavendelgården
          Inlägg 24-07-2012, 18:11
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 330
          Medlem nr: 20 930

Att kunna njuta av trädgården är väl A o O Blir trädgården ett måste -och glädjen försvinner kan man lika gärna lägga ner. Jag har ju en visnings trädgård - park- eller som jag helst vill kalla den en idé och inspirationsträdgård. Att experimentera tycker jag är roligt och att dela med mig av alla de misstag jag gjort!!!!
          I Sverige har vi många oskrivna lagar, tycker jag, och min uppgift är kanske till någon del, att slå hål på myter och att visa att det kan vara vackert även om det är ganska vildvuxet
          Det är ett stort jobb att ha en stor trädgård om den ska vara perfekt. Men varför ska den vara det?
          Kan det inte bara vara mysigt att gå ut i kvällningen och njuta av dofter och färger.

Jag har dock en bestämd tanke - av mina över 2000 mer eller mindre udda växter ska alla överleva. Så jag rensar nitiskt runt alla "godingar" och är skoningslös mot invasiva växter som äventyrar deras överlevnad.
          Så mycket åker ner i "diket", som i år har varit en sevärdhet, trots alla brännässlor, kirskål, snärjmåra m.fl..

Tycker att det är intressant att jag inte är ensam om att fundera på hur man ska sköta och anlägga en stor trädgård.
          Vad gäller anläggningen av densamma , kan jag bara säga att jag lärt mig otroligt mycket. Vi borde i alla fall kunna skriva en artikel tillsammans.
          Maila mig gärna era erfarenheter - så ska jag se om de går att sammanställa

Lavendelgarden.i.henset@telia.com
          Ha en fortsatt trevlig sommar
          Åsa

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 10:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon