|
Jag har krukor fyllda med vintergrönt på min altan och på verandan. Det är för det mesta småplantor av vintergröna växter som väntar på att växa till sig och ska sedan planteras i trädgården. På vedandan har jag även en balkonglåda fylld med olika sorters kvistar från många sorters vintergröna växter, de håller sig fina hela vintern. Stack ner dom helt enkelt i samma jord där jag hade sommarblommor tidigare, ska sedan tömma det hela på våren när det är dags för vårblommor. Tänker pynta den gröna lådan med små ljusslingor som glittrar fint när mörkret faller. Har även ett "fusktträd" i en av sommarens krukor som står kvar: när jag skulle ta bort en förvuxen blåen, tog jag vara på toppen, tog bort en del av kvistar så att en kort stam bildades och körde den i jorden så det står stadigt. Täckte jorden med mossa och gröna kvistar.
--------------------
Sylvia, zon 1
Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page) I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer) There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)
|