Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Någon som är intresserad av permakultur?
          batski
          Inlägg 25-07-2012, 09:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem nr: 33 889

Någon här som är intresserad av permakultur?

Permakultur Sverige

Jag tycker det låter som en riktigt bra grej. Både naturvänligt och i längden ganska tidssparande biggrin.gif Än så länge kan jag inte så mycket och har ingen praktisk erfarenhet, men vill gärna lära mig mer (hoppas få tag på en odlingslott till nästa år).

Permaculture, a Beginners Guide

Redigerat av batski: 26-07-2012, 09:43

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Grönböna
          Inlägg 26-07-2012, 12:31
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem nr: 76 678

Tack! Det känns superkul!! Här i Malmö har kommunen en kö man kan ställa upp sig på och vi fick en lott ganska snabbt. Det är de mer fancy områdena som är lite svårare att få tag i lott på, där är det köer på flera år... Så himla kul att odla i stad har växt som intresse!
          Hur funkar det där du bor? Är det ett kösystem eller hur är det uppbyggt?

Algpulver kan man ju köpa i hälsokostaffär t.ex. bland raw food-produkter. Men det är ju snordyrt smile.gif Försökte googla fram algpulver tänkt för odling men hittar inget, tång verkar man kunna använda (kan man ju samla ute) tror du att det funkar på samma sätt som pulver?

http://www.icakuriren.se/Hem-Tradgard/Plan...dla/god-jorden/

(hittade på alternativ.nu- kolla det forumet om du är intresserad av okonventionell odling)

En annan sak jag tänkte på är att woof:a.
          Jobba frivilligt på ekologiska/biodynamiska gårdar för mat och husrum. Säkert finns det gårdar som har permakultur. En vän var ute i Spanien för ett par år sen, det var ett äventyr smile.gif. Jag och min sambo har tänkt att woofa i Sverige som semester- just för att kunna få lära oss saker om odling.

http://www.wwoof.se/se/hem/

Lite random tankar on top of my head smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 05:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon