Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Fikon övervintring, Svårt att komma igen
          kemigatan
          Inlägg 29-07-2012, 17:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem nr: 16 170

Vilken metod eller isolering är bäst för att få fikon att övervintra ute.Stod först i kruka som jag tog in i växthus med ca 5 plusgrader under vintern gick jaäätebra hade fina skördar varje år ibland 2 gånger om året,men si trädet blev för stort för att ta in och ut så jag planerade det.Första året lindade jag in det med grön väv men det frös ner till roten men i juni kom där nya skott och de växte till lite över metern skotten alltså.,nästa vinter tänkte jag att det där med väv var kanske för mörkt också så i fjol höst så spikade jag upp en ram runt det och satte 2 omgångar med bubbelplast typen med stora bubblor som man även kan isolera växthus med ,men detta tog också död på de grenar som växte upp , men se ni i slutet av Juli kom där nya skottfrån de stumparna som var kvar av stammen.SÅ HJÄLP!!! Vad skall jag nu göra för att mitt fikon skall överleva och dels få knoppar till blommning
          Finns det någon med ett helklart sett att få det att fungera

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-10-2025, 17:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon